19. prosince 2018

Ferrari představilo nové modelové řady v limitované edici s názvem "Icona"
Maranello 18. září 2018 –   Ferrari představilo nové modely SP1 a SP2. Jedná se o limitované edice, které jsou součástí nové řady s názvem „Icona“. Inspirují se legendárními automobily Ferrari z 50. let, zároveň však nabídnou i to nejlepší ze špičkové moderní závodní technologie.
 
Nové modely Monza SP1 a SP2 si oblíbí zejména věrní zákazníci a sběratelé Ferrari. Jejich vzhled totiž odkazuje na legendární historické otevřené závodní vozy této značky – v neposlední řadě například k typu 166MM z roku 1948, z něhož nakonec pochází i název „barchetta“ neboli lodička. Ten se později vžil jako označení používané pro tento segment automobilů i typů 750 či 850 Monza. Tyto automobily, navržené s jediným cílem vyhrát, pomohly svými úspěchy v závodech mistrovství světa sportovních vozů vybudovat v 50. letech legendu značky Ferrari.
 
Zážitek z jízdy je naprosto jedinečný
 
Ferrari Monza SP1 nabízí jako jednomístný silniční vůz zcela jedinečný řidičský zážitek. Verze Monza SP2 se pak díky odstranění vrchního krytu, přidání druhého ochranného skla a ochranného rámu změnila ve dvoumístný vůz, který umožňuje prožívat stejné zážitky z jízdy i spolujezdci.
 
Modely Monza SP1 a SP2 mají jedinečnou konstrukci i špičkový poměr výkonu a hmotnosti, a to díky maximálnímu využití uhlíkových kompozitů. Vyznačují se rovněž řadou specifických detailů. Za zmínku stojí například výjimečnost předních a zadních světel, kol a pojetí interiéru, které dále posilují jejich exkluzivitu.
 
Z 0 na 100 km/hod. se s novým modelem dostanete již za 2,9 sekundy
 
Modely se mohou pyšnit nejvýkonnějším motorem, jaký kdy v Maranellu sestavili – vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 810 koní, díky němuž vozy zrychlí z 0 na 100 km/hod. za pouhých 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/hod. za 7,9 sekundy.
 
Architektura těchto vozů vychází z monolitického tvaru s aerodynamickým tvarem křídla, přičemž naprostá absence střechy a předního skla designérům umožnila vytvořit proporce, které by u tradičních spiderů nikdy nebyly možné.
 
Výsledkem je omračující pocit rychlosti, jaký obvykle zažívají pouze piloti formule 1. Umožňuje ho koncept kokpitu, jenž se zasazen přímo do části vozu, která obepíná řidiče.
 
Designéři Ferrari se zaměřili především na vytvoření co nejjednoduššího designu, který představuje nadčasovou eleganci a řadu minimalistických tvarů. Ještě žádný model nevyzařoval takovou sílu a nepůsobil dojmem vozu stvořeného pro řízení.
 
 
 
 
Radikální přístup zvolili konstruktéři v případě návrhu dveří, které se otevírají vzhůru. Neméně důležitá je i celokarbonová monolitická soustava kapoty a spoileru se závěsem vpředu, díky které vynikne mohutný dvanáctiválcový motor.
 
Jak je u závodních aut běžné, karoserie je vyrobena výhradně z lehkých uhlíkových vláken. Ze stejného materiálu s přírodním povrchem je vyroben také interiér, což dále posiluje sportovního ducha auta.
 
 
Nové modely obsahují virtuální přední sklo
 
Oba modely představují autentické otevřené sportovní automobily, a při jejich návrhu proto byla věnována mimořádná pozornost aerodynamickému proudění v kokpitu, který není vybaven předním sklem. Ferrari se tuto situaci rozhodlo vyřešit patentovaným „virtuálním předním sklem“, které zakomponovalo do proudnicového krytu před přístrojovým panelem a volantem. Díky tomu se odkloní část proudícího vzduchu, což pomáhá zajistit jízdní pohodlí.
 
Pro majitele modelů Monza SP1 a SP2 vytvořilo Ferrari ve spolupráci se dvěma předními výrobci luxusního zboží, značkami Loro Piana a Berluti, speciální kolekci oblečení a doplňků pro gentlemany za volantem. Do ní patří například závodní kombinéza, svetr, helma, rukavice, šátek i řidičské boty. Tyto výrobky zaručují pohodlný pocit a naprostou volnost pohybu pří řízení.
 
 
 
Nejdůležitější technické parametry
 
MOTOR
Typ:                                                                                 vidlicový dvanáctiválec s úhlem řad válců 65°
Zdvihový objem:                                                           6 496 cm3
Maximální výkon*:                                                      603 kW (810 k) při 8 500 ot./min
Maximální točivý moment*:                                      719 Nm při 7 000 ot./min
 
 
ROZMĚRY A HMOTNOST
Délka                                                                              4 657 mm
Šířka                                                                                1 996 mm
Výška                                                                              1 155 mm
Suchá hmotnost**                                                       1 500 kg (SP1), 1 520 kg (SP2)
 
 

 
 
DYNAMIKA
 
0–100 km/hod.  2,9 s
0–200 km/hod.  7,9 s
Maximální rychlost: přes 300 km/hod.
 
 
*Při spalování 98oktanového benzinu
**S volitelným odlehčeným obsahem
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8

Kontaktujte nás