1. října 2024
Dům trojzubce monopolizoval stupně vítězů v 1. závodě, když tři vozy obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.
Monza, 22. září 2024 - Na zrekonstruovaném Autodromo Nazionale di Monza se Maserati v obou závodech 5. kola Fanatec GT2 European Series powered by Pirelli dostalo do popředí. V prvním závodě si dům trojzubce monopolizoval stupně vítězů, když tři vozy obsadily všechna tři pódiová umístění. Vítězství získala dvojice Leonardo Gorini a Carlo Tamburini za volantem vozu Maserati GT2 s číslem 1, který nasadila stáj LP Racing, před Alexandrem Leroyem (číslo 24 se stájí TFT Racing), který získal pole position a vyhrál třídu AM. Třetí příčku na stupních vítězů obsadil Philippe Prette (s číslem 2 s týmem LP Racing), čímž se stal rovněž vicemistrem ve své třídě. Ve druhém závodě si Gorini & Tamburini při svém návratu vybojovali důležité druhé místo, což znamená, že stále mohou bojovat o celkové vítězství v šampionátu. Smůlu měl naopak Philippe Prette, který byl na cestě ke čtvrtému místu a do čela třídy AM: kvůli defektu v posledním kole skončil devátý a čtvrtý ve své třídě. Naopak Alexandre Leroy byl nucen odstoupit kvůli kontaktu se soupeřem.
Na podniku v Monze debutovalo také čtvrté Maserati GT2 v evropské sérii Fanatec GT2 powered by Pirelli. Vůz, který nasadil tým Dinamic Motorsport s jezdci Mauro Calamia a Roberto Pampanini, bohužel nedokončil první závod kvůli nehodě, která mu zabránila v nasazení do dalšího závodu.
Vozy Maserati GT2 se na startu prvního závodu okamžitě dostaly do popředí zájmu. Poté, co musel nastoupit safety car, obsadily vozy House of the Trident první tři místa, přičemž Gorinimu se nejprve podařilo předjet Pretteho i Leroye. Situace se vykrystalizovala po zastávce v boxech, kdy Tamburini opět získal náskok a upevnil si vedení, aby v cíli před Leroyem a Prettem obsadil stupně vítězů.
Ve druhém závodě čekal dvojici Gorini & Tamburini návrat do závodu kvůli problému během kvalifikace, který je donutil startovat ze zadních pozic. Tamburini se okamžitě rozjel do skvělého tempa a po několika kolech se posunul na průběžné druhé místo. Prette a Leroy také usilovali o stupně vítězů a rozhodli se na začátku okna udělat zastávku v boxech. Bohužel Leroy byl nucen odstoupit kvůli kontaktu v první šikaně a Prette se stal v posledním kole obětí defektu, což ho odsunulo na deváté místo. Gorini, který vystřídal Tamburiniho ve voze Maserati GT2 s číslem 1, se stále více přibližoval, jen na krátkou dobu se mu ho nepodařilo dosáhnout v posledním kole. Jako druzí v pořadí však Gorini & Tamburini zůstávají ve hře o celkové vítězství na závěrečném podniku v Barceloně, který se uskuteční od 11. do 13. října. Prette a Leroy mohou také stále získat titul ve třídě AM.
V Monze se během závodního víkendu šampionátu Fanatec GT2 European Series powered by Pirelli poprvé představil také nový supersportovní vůz Maserati GT2 Stradale.
Vůz, který byl oficiálně představen v srpnu na prestižním automobilovém týdnu v kalifornském Monterey, je ódou na nejneobyčejnější a nejexkluzivnější sportovnost, plodem technického a stylistického spojení Maserati GT2, ztělesnění výkonu vytvořeného pro návrat značky do soutěží na uzavřených tratích, a Maserati MC20, ikonického vozu Trident prodchnutého nezaměnitelným stylem.
GT2 Stradale je vůz s kořeny na závodní dráze a homologovaný pro provoz na silnici, s možností kombinovat extrémní, vytříbené výkony závodního světa s možností jezdit s ním jako s každodenním vozem. To nejlepší z modelů MC20 a GT2, standardních nositelů závodní DNA značky Maserati: maximální rychlost 324 km/h; maximální výkon zvýšený na 640 k (471 kW), což je o 10 k více než u modelu MC20; zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 2,8 s, což z něj činí nejhbitější vůz s pohonem zadních kol (RWD) ve své kategorii.
Na okruhu v Monze měl být spolu s Maserati GT2 a GT2 Stradale interpretem největší absolutní exkluzivity italské značky: MCXtrema. Závodní vůz s výkonem 740 koní, schválený pouze pro použití na okruzích a určený pro vynikající řidiče gentlemany a nadšence do závodních vozů, byl vyroben v pouhých 62 kusech.
Na závěr závodní sezóny Maserati nasadí své vozy GT2 do závěrečného kola sezóny 2024 Fanatec GT2 European Series Powered by Pirelli, které se uskuteční od 11. do 13. října ve španělské Barceloně.