19. srpna 2015
Historie Ferrari 308 GTB je stejně zajímavá jako vývoj jeho ceny.
Historie Ferrari 308 GTB je stejně zajímavá jako vývoj jeho ceny. V současné chvíli patří tento model ke skutečně zajímavým investičním příležitostem. Odborníci z oddělení veteránů a investičním modelů Scuderia Praha proto vydali kladné doporučení k nákupu tohoto vozu. Ferrari 308 GTB jste v roce 2002 mohli pořídit za 39tisíc EUR, jeho dnešní hodnota se však už pohybuje nad hranicí 90tis EUR. Meziroční zhodnocení dosahovalo v jednotlivých obdobích až dvacetiprocentní hranice, což je úctyhodný výkon. Trend má být zachován i v následujících obdobích.
Historie F 308
Přestože Ferrari vyrábí sportovní vozy prakticky od svého založení, koncepce osmiválcového motoru uloženého před zadní nápravou se u Ferrari ujala až v roce 1975 právě s modelem Ferrari 308 GTB. Tento jedinečný vůz tedy znamenal pro Maranello zcela nový a zásadní směr. Toto malé auto poháněné motorem V8 uloženým napříč uprostřed a sklonem válců 90 stupňů, otevřelo pro Ferrari nový tržní segment. Současně okouzlilo i ty nejnáročnější zákazníky. Turínská návrhářská společnost Pininfarina dala vozu kompaktní, čistý a okouzlující tvar, který bezpochyby prošel zkouškou času.
Ferrari 308 GTB a GTS
Ačkoliv je provázel jen skromný prodejní úspěch, Bertone Dino 308 a 208 GT/4, jak zněl původní název předchůdců F 308, si zaslouží ocenění za to, že zahájili novou řadu modelů Ferrari už v roce 1973. Tyto modely byly totiž zkonstruovány díky zmíněnému motoru V8, uloženým napříč uprostřed a sklonem válců 90 °, jež charakterizuje produkci Ferrari dodnes.
Ferrari 308GTB bylo poprvé představeno na Pařížském autosalonu v roce 1975 a stalo se tak zakladatelem nové rodiny úspěšných vozů Ferrari. Design vytvořil Leonardo Fioravanti. O dva roky později se představil Spider targa GTS. Části karoserie byly kvůli menší hmotnosti vyráběny z plastických materiálů. Několik vozů bylo ale vyrobeno i v celokovové karoserii. Ta vážila pouze o 12 kg více.
Nejdůležitějším poznávacím znakem modelu 308 je osmiválcový motor s objemem 2,9 litru. Motor uložený napříč před zadní nápravou spolupracuje s 5stupňovou synchronizovanou převodovkou. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vůz je vybaven vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami. Výkon motoru 188kW umožňoval vozu 308 GTB zrychlení z nuly na sto v té době za neuvěřitelných 6,5 sekundy. Vůz dosahoval maximální rychlost 250 km/h.
Z designového hlediska bylo F308 GTB vymyšleno jako nadčasové dvoumístné coupé, s nízkým aerodynamickým předkem, který přechází v úzkou obdélníkovou mřížku chladiče. Další přívody vzduchu jsou umístěny po obou bocích v zadní části vozu. F308 GTB se záhy stala nejklasičtějším a nejvyhledávanějším vozem, který v sobě spojuje kompaktnost, obratnost a eleganci společně s vysokým výkonem. Charakteristický design F308 nejvíce proslavil herec Tom Selleck v americkém seriálu Magnum.
Ferrari 308 GTB/GTS zůstalo ve výrobě až do roku 1985. Stalo se tak s 12.000 prodanými kusy nejprodávanějším modelem značky Ferrari. V roce 1977 byla představena verze GTBi a GTSi. Od roku 1980 bylo zavedeno nové vstřikován paliva Bosh K-Jetronic, které se ale bohužel negativně podepsalo na výkonu vozu. O dva roky později přibylo další vylepšení tentokrát ve formě čtyřventilové technologie.
Z Ferrari 308GTB byl odvozen i supersportovní automobil Ferrari 250 GTO. Společnost Sports Car International prohlásila Ferrari 308 GTB za pátý nejlepší sportovní automobil sedmdesátých let.
Máte-li zájem o tento model, kontaktujte nás.
Stanislav Růžička
Prodej veteránů
Tel: +420 604 298 526
email: sruzicka@scuderiapraha.cz
Zdroj: Foto- Ferrari.com
Historie F 308
Přestože Ferrari vyrábí sportovní vozy prakticky od svého založení, koncepce osmiválcového motoru uloženého před zadní nápravou se u Ferrari ujala až v roce 1975 právě s modelem Ferrari 308 GTB. Tento jedinečný vůz tedy znamenal pro Maranello zcela nový a zásadní směr. Toto malé auto poháněné motorem V8 uloženým napříč uprostřed a sklonem válců 90 stupňů, otevřelo pro Ferrari nový tržní segment. Současně okouzlilo i ty nejnáročnější zákazníky. Turínská návrhářská společnost Pininfarina dala vozu kompaktní, čistý a okouzlující tvar, který bezpochyby prošel zkouškou času.
Ferrari 308 GTB a GTS
Ačkoliv je provázel jen skromný prodejní úspěch, Bertone Dino 308 a 208 GT/4, jak zněl původní název předchůdců F 308, si zaslouží ocenění za to, že zahájili novou řadu modelů Ferrari už v roce 1973. Tyto modely byly totiž zkonstruovány díky zmíněnému motoru V8, uloženým napříč uprostřed a sklonem válců 90 °, jež charakterizuje produkci Ferrari dodnes.
Ferrari 308GTB bylo poprvé představeno na Pařížském autosalonu v roce 1975 a stalo se tak zakladatelem nové rodiny úspěšných vozů Ferrari. Design vytvořil Leonardo Fioravanti. O dva roky později se představil Spider targa GTS. Části karoserie byly kvůli menší hmotnosti vyráběny z plastických materiálů. Několik vozů bylo ale vyrobeno i v celokovové karoserii. Ta vážila pouze o 12 kg více.
Nejdůležitějším poznávacím znakem modelu 308 je osmiválcový motor s objemem 2,9 litru. Motor uložený napříč před zadní nápravou spolupracuje s 5stupňovou synchronizovanou převodovkou. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vůz je vybaven vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami. Výkon motoru 188kW umožňoval vozu 308 GTB zrychlení z nuly na sto v té době za neuvěřitelných 6,5 sekundy. Vůz dosahoval maximální rychlost 250 km/h.
Z designového hlediska bylo F308 GTB vymyšleno jako nadčasové dvoumístné coupé, s nízkým aerodynamickým předkem, který přechází v úzkou obdélníkovou mřížku chladiče. Další přívody vzduchu jsou umístěny po obou bocích v zadní části vozu. F308 GTB se záhy stala nejklasičtějším a nejvyhledávanějším vozem, který v sobě spojuje kompaktnost, obratnost a eleganci společně s vysokým výkonem. Charakteristický design F308 nejvíce proslavil herec Tom Selleck v americkém seriálu Magnum.
Ferrari 308 GTB/GTS zůstalo ve výrobě až do roku 1985. Stalo se tak s 12.000 prodanými kusy nejprodávanějším modelem značky Ferrari. V roce 1977 byla představena verze GTBi a GTSi. Od roku 1980 bylo zavedeno nové vstřikován paliva Bosh K-Jetronic, které se ale bohužel negativně podepsalo na výkonu vozu. O dva roky později přibylo další vylepšení tentokrát ve formě čtyřventilové technologie.
Z Ferrari 308GTB byl odvozen i supersportovní automobil Ferrari 250 GTO. Společnost Sports Car International prohlásila Ferrari 308 GTB za pátý nejlepší sportovní automobil sedmdesátých let.
Máte-li zájem o tento model, kontaktujte nás.
Stanislav Růžička
Prodej veteránů
Tel: +420 604 298 526
email: sruzicka@scuderiapraha.cz
Zdroj: Foto- Ferrari.com