2. března 2015
Lubomír Jakubík s Michaelem Vorbou vyhráli s Ferrari 458 Challenge dvouhodinový vytrvalostní závod v Brně a díky tomu
Lubomír Jakubík s Michaelem Vorbou vyhráli s Ferrari 458 Challenge dvouhodinový vytrvalostní závod v Brně a díky tomu obhájili titul mezinárodních mistrů České republiky ve vytrvalostních závodech. Josef Jakubík s Borisem Deketem dojeli druzí ve třídě. Jiří Písařík s Jaromírem Jiříkem museli po kolizi při souboji o vedení ze závodu odstoupit.
Brněnský automotodrom už tradičně dělá tečku za českým šampionátem vytrvalostních závodů, a byť byl letos Epilog zkrácen z šesti na dvě hodiny, nebylo tomu jinak ani letos. A rozhodně bylo o co bojovat, protože Lubomír Jakubík s Michaelem Vorbou šli do posledního závodu s náskokem 5,5 bodu na druhého Mira Konopku. Vedle toho Scuderia Praha připravila ještě i další challenge pro Josefa Jakubíka a debutanta Borise Deketa, třešničkou na dortu pak byla vítězná GT3 z 24h Barcelony, se kterou jela půlka barcelonského kvarteta Jiří Písařík a Jaromír Jiřík. Kvalifikace přinesla zajímavý souboj vozů GT3, ve kterém triumfovalo díky Písaříkovi Ferrari nad dvojicí vozů Mercedes, Vorba vyjel s pohárovým Ferrari druhou řadu.
Krátce před startem začalo lehce mrholit, všechny vozy nicméně odstartovaly na hladkých pneumatikách, což se po brzkém ustání přídělu kapek ukázalo jako správná volba. Písařík byl na startu opatrnější a v úvodu klesnul na páté místo, naopak Lubomír Jakubík postoupil na třetí příčku. Po zahřátí pneumatik na správnou teplotu pak začal postup Ferrari s číslem jedna dopředu, Písařík jezdil nejrychlejší kola závodu a brzo dýchal vedoucímu Mercedesu SLS GT3 na záda. Vzhledem k pravidlům srovnání výkonu měl před sebou těžký úkol, soupeř byl rychlejší na rovinkách a tak po půlhodině závodu zkusil využít větší rychlosti v technických pasážích a zaútočil na stadionu. Následoval lehký kontakt, po kterém oba vozy skončily ve smyku a následně se do sebe zaklesly, poškození bohužel bylo příliš velké pro další pokračování.
Tím se výrazně zdramatizoval boj o titul, v čele závodu totiž jelo Porsche s Konopkou, kterého pro rozhodující závod doplnil Andy Studenič, se ztrátou cca deset sekund pak jelo Ferrari s číslem 44 a Lubomírem Jakubíkem za volantem, bratr Josef byl třetí. Jakubík s Vorbou se vystřídali krátce před uplynutím poloviny závodu, týmu se povedla velmi rychlá zastávka s kompletním servisem. U konkurenčního ARC se rozhodli zariskovat a při zastávce jen vyměnili jezdce a dotankovali bez výměny pneumatik. Vorba na Studeniče ztrácel necelých 20 sekund, ale s každým kolem se přibližoval a bylo jasné, že dojde na přímý souboj nejen o vítězství v závodě, ale také o titul. Zápletka se rozsekla v poslední čtvrthodině, kdy Vorba ve sjezdu ke Schwantzově zatáčce úspěšně zaútočil a pak už bezpečně dovezl červené Ferrari na prvním místě. Cíl viděla i posádka druhého Challenge, který k šachovnicové vlajce dovezl Boris Deket, pro kterého to byla závodnická premiéra.
Lubomír Jakubík: „Byl to hodně náročný závod a jsem moc rád, že jsme obhajobu titulu potvrdili vítězstvím. Na začátku lehce mrholilo, snažil jsem se držet kontakt se soupeři, ale zároveň příliš neriskovat. Neztratil jsem moc, tým pak předvedl nejrychlejší zastávku sezóny, Michal pak zajel perfektně a podařilo se mu předjet soupeře chvíli před koncem. Obhajoba titulu je vždy těžší, navíc letos jsme jeli s challengem a ne GT3 plus jsem měl zdravotní problémy, takže o to více úspěch těší.“
Michael Vorba: „Mám ohromnou radost, že se podařila obhajoba, ale byla to fuška. U ARC vsadili na riskantní strategii bez přezouvání a já jsem tak celý stint stahoval Andyho, přitom jsem sám měl obavu, abych nezničil pneumatiky. Když jsem Andyho dojel, bylo vidět, že má už s vozem plné ruce práce, přesto jsem chtěl co nejrychleji před něj. Využil jsem první příležitosti a on byl férový. Moc bych chtěl poděkovat Lubovi, že si mě stejně jako loni vybral za parťáka a zároveň odjel perfektně všechny závody, a týmu za skvěle připravené auto. „
Jiří Písařík: „Z výsledku jsem zklamaný. Chtěli jsme vyhrát, kvalifikace vyšla výborně. Při mrholení na startu jsem byl raději opatrný, po zahřátí pneumatik jsem pak začal zrychlovat a postupovat zpátky dopředu. Za SLS jsem jel několik kol, byl jsem rychlejší, ale na rovinkách byl bohužel rychlejší on. Musel jsem tak předjetí zkusit v technické pasáži na stadionu a došlo k lehkému kontaktu, který pro nás bohužel znamenal konec. “
Jaromír Jiřík: „K závodu těžko můžu něco říct. V trénincích jsme dobře nastavili auto, oba jsme byli rychlí a měli jsme závod vyhrát. Bohužel Jirka měl kolizi, to se občas stane.“
Josef Jakubík: „Moc jsem se těšil, až znovu usednu po pauze do závodního auta. Rychle jsem zase chytil rytmus a každé kolo jsem si užíval, v Brně jezdím rád. Auto fungovalo dobře, po startu byly trošku ošidné podmínky s mrholením, ale vše se zvládlo bez problémů.“
Boris Deket: „S víkendem jsem spokojený, byl to můj první závod a hlavně jsem nechtěl udělat chybu. V závodě jsem jel opatrněji než v tréninku. Jsem šťastný, že se podařilo závod dokončit bez jakýchkoliv problémů.“
Ivo Horn: „V prvé řadě máme radost, že se Lubovi s Michalem podařilo obhájit titul, byť to bylo daleko napínavější, než bychom chtěli. Oba odjeli skvělý závod a jsem rád, že jsme jim pomohli nejrychlejší zastávkou v sezóně. Škoda gétéčka, po vítězství v Barceloně jsme se chtěli ukázat i doma a zdálo se, že souboj s Mercedesy bude divácky hodně atraktivní. Bohužel skončil kontaktem, po kterém jsme nemohli pokračovat. Jožo s Borisem měli vcelku klidný závod bez větších dramat, stačily nervy u souboje druhého challenge o titul. Z pohledu týmu jsem spokojený, že se nám opět podařilo připravit stoprocentně spolehlivé vozy a všechny zastávky v boxech proběhly tak, jak měly.“