19. prosince 2018

Dne 28. července 2015 automobilka Ferrari oficiálně odhalila v Maranellu nový model 488 Spider.
Dne 28. července 2015 automobilka Ferrari oficiálně odhalila v Maranellu nový model 488 Spider. Jde o nejvýkonnější osmiválcové Ferrari, vybavené pevnou sklápěcí střechou na nejvyšší technologické úrovni ve špičkovém designu, které kdy automobilka vyrobila. Ferrari je tak prvním výrobcem vůbec, který představil pevnou sklápěcí střechu typu RHT. Jedná se o 25 kilogramů lehčí a komfortnější řešení, ve srovnání s klasickou plátěnou verzí. Otevření i zavření střechy trvá pouhých 14 sekund.

Stejně jako veškeré předchozí modely i nové Ferrari 488 Spider osloví především všechny zákazníky, kteří hledají potěšení z jízdy pod širým nebem s vysokým sportovním výkonem a nezaměnitelným zvukem motoru.

Vůz byl navržen tak, aby nastavil nové technologické hodnoty pro celé odvětví. Jedním z klíčových faktorů při navrhování vozu 488 Spider byla tedy jeho aerodynamika.  Karosérie proto dostala dvojitý přední spoiler, přepracován byl rovněž spoiler zadní. Navrženo bylo i nové tvarování přívodů vzduchu v přední části a sání vzduchu na bocích, které navíc dokresluje unikátně tvarovaný podvozek.

Srdce 488 Spideru
Motor je u verze Spider totožný s modelem 488 GTB, který italská automobilka představila letos v březnu na ženevském autosalonu.  Zadní kola tak roztáčí osmiválec o zdvihovém objemu 3,9 litru, kterému pomáhají dvě turbodmychadla. Výkon při 8000 ot. /min je 670 koní a je přenášen pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky na zadní kola. To umožňuje vozu zrychlit z 0-100 km/h za rovné tři sekundy, dvoustovky pak dosáhne za 8,7 sekundy.
Motor je výjimečně úsporný s vyšším výkonem a nižšími emisemi oxidu uhličitého.
Osmiválcový přeplňovaný motor má jedinečný charakter s plynulým nárůstem výkonu v celém rozsahu otáček bez tradiční prodlevy turba. Konstruktérům se také povedlo navrhnout výfukový systém tak, aby přeplňovaný motor poskytoval úchvatný zvuk.

Součásti z vyřezávaného hliníku
Základem vozu je prostorový rám navržený z 11 různých slitin hliníku, v kombinaci s dalšími ušlechtilými kovy v čele s hořčíkem, čímž bylo dosaženo stejné torzní tuhosti jako u kupé.
Práce s hliníkem byla důležitá nejen z funkčního hlediska, ale i z hlediska tradice. Každý detail vyzařuje technickou dokonalost a krásu. Jde hlavně o opěrné oblouky, které napomáhají optimálnímu proudění vzduchu do krytu motoru, stejně jako žebrování a vyřezávané mřížky. To vše, vytváří u vozu nezaměnitelnou dynamiku.

Rychlost a ovládání
Sofistikovaný simulátor, který je v podobné verzi používán také u Formule 1, dopomohl inženýrům ovlivnit design vozu od jeho raných fází vývoje až po úplné dokončení. Svoji roli sehrály samozřejmě také profesionální testovací jízdy. Pro lepší aerodynamické chování vozu zdokonalil tým vývojářů elektronický systém vozu.
Ten je nadstavbou systému Side Slip Control 2, jenž ve spolupráci s elektronickým diferenciálem E-Diff a systémem F1-Trac dosahuje o 12 procent lepší akcelerace v zatáčkách a celkově stabilnějšího chování vozu.  
Ferrari 488 Spider má díky všem inovacím neuvěřitelné dynamické vlastnosti a současně s tím je pozoruhodně snadno ovladatelné i na náročnějších tratích.

Oficiální veřejná premiéra nového Ferrari 488 Spider proběhne v září na frankfurtské výstavě IAA 2015.
 

Kontaktujte nás