15. července 2015
Velká stíhací jízda po soupeřem zaviněné kolizi vedle z konce startovního pole až téměř na stupně vítězů.
Čtyřiadvacetihodinový závod na okruhu Paul Ricard ve Francii začal pro červené Ferrari 458 GT3 Scuderie Praha po chybě jednoho ze soupeřů velkou ztrátou, fantastická stíhací jízda kvarteta Jiří Písařík, Jaromír Jiřík, Peter Kox a Matteo Malucelli podpořená rychlými zastávkami v boxech přinesla odměnu v podobě posunu z chvostu šedesátičlenného startovního na čtvrtou příčku s dohledem na stupně vítězů.
Druhý letošní čtyřiadvacetihodinový závod 24 series zavedl početné startovní pole na moderní okruh Paul Ricard na jihu Francie, kde tropické teploty přidaly další náročný element k už tak vyčerpávajícím závodům. Kvalifikaci vozu s číslem 4 odjel Malucelli, který ještě pět minut před jejím koncem držel první příčku, v samém závěru ho překonal Thomas Jaeger. I tak červené Ferrari vyráželo do závodu z první řady.
Závod rozjížděl Peter Kox a kvůli pro Ferrari nevýhodnému Balance of Performance (BoP) se okamžitě dostal do sevření armády Mercedesů. Ve druhé zatáčce trefil Jeroen Bleekemolen svým levým předním kolem pravé zadní kolo Ferrari a výsledkem bylo poškození obou vozů. Nekonečné čekání na dopravení vozu do boxů prodloužily ještě zmatky v organizaci, když řidič odtahového vozu neznal cestu do pitlane a mechanici Scuderie Praha tak mohli na voze pracovat až po 20 minutách od startu závodu. Rychlá výměna zavěšení pravého zadního kola byla otázkou několika minut a vůz s číslem čtyři byl zpátky na trati, bohužel se ztrátou 13 kol a na posledním místě. Bleekemolen se později týmu za svou chybu omluvil a od vedení závodu byl potrestán 30 sekundovou penalizací.
Tímto okamžikem začala ohromná stíhací jízda, červené Ferrari bylo neustále mezi nejrychlejšími vozy na trati, což dokumentoval nejlépe i fakt, že ztráta na lídra závodu byla stále na úrovni 12-13 kol. Bez kolize by tak český tým byl schopen bojovat o první místo, takto se alespoň propracovával vzhůru pořadím a postupně se přibližoval třetímu místu. Všichni jezdci jeli na hranici rizika a letící Ferrari stoupající průběžným pořadím bylo často v zájmu TV kamer. Až dvě hodiny před cílem bylo zřejmé, že závod je příliš krátký a závěr závodu se dojel klidnějším tempem.
Jiří Písařík: „Osobně mám radost z mých stintů, dosažené časy mě hodně potěšily. Minimálně druhé místo bylo reálné, naneštěstí nás srazil soupeř. Auto fungovalo po celou dobu perfektně, bylo skvěle připravené a i díky tomu jsem mohl jezdit hodně rychle. Dokonale se podařilo zúročit zkušenosti z předchozího testování.“
Jára Jiřík: „Na Paul Ricard jsem jel naposledy před několika roky, ale rychle jsem si na okruh zase zvyknul. Provoz na trati byl opravdu rušný a bylo třeba neustále dávat pozor na předjíždění pomalejších aut. Všichni jsme do toho dali maximum a škoda, že jsme už neměli čas dotáhnout se na stupně vítězů, které jsme si za rychlost určitě zasloužili.“
Peter Kox: „Na akceleraci jsme pomalejší než soupeři, ale držel jsem po startu stopu a dařilo se mi jet kolem třetího čtvrtého místa. Nechal jsem Jeroenovi ve druhé zatáčce dost místa, ale udělal chybu a došlo ke kontaktu, který měl pro nás bohužel velké následky. Mrzí to o to více, že jsme měli stejné tempo jako vítězný Mercedes, takže jsme mohli bojovat o vítězství. V závodě jsem jel naplno, snažil jsem se mít hlavně dobrý rytmus. Nešel jsem po absolutním čase, ale po stabilních a rychlých kolech, což se mi dařilo. Dík týmu za opět skvěle připravený vůz.“
Matteo Malucelli: „V kvalifikaci jsem mohl ještě najít pár desetin, ale druhá sada nových pneu nebyla tak dobrá jako ta první. Na čas pole position by to stejně nestačilo. V závodě vůz fungoval perfektně a byli jsme rychlí, bohužel už to bylo jen o stahování ztráty po úvodní kolizi. Rychlost nám určitě nechyběla.“
Ivo Horn, šéf týmu: „V prvé řadě jsem hrdý na to, jaký jsme odjeli závod a bojovný výkon všech jezdců podpořený rychlými zastávkami a absolutní spolehlivostí vozu. Bohužel jsme doplatili na chybu jiného jezdce a zmatky v organizaci. V přípravě jsme udělali maximum, vůz jel bez sebemenších problémů a jezdci byli s jeho vyvážením velmi spokojeni, což se odráželo i na výborných časech. Minimálně stupně vítězů byly dosažitelné a podle časů jsem přesvědčený, že bychom mohli bojovat i o vítězství. Budeme jednat s organizátory o změně BoP, protože je to už další závod v řadě, kdy jsme na startu doplatili na menší výkon motoru proti Mercedesům a Porsche.“
Druhý letošní čtyřiadvacetihodinový závod 24 series zavedl početné startovní pole na moderní okruh Paul Ricard na jihu Francie, kde tropické teploty přidaly další náročný element k už tak vyčerpávajícím závodům. Kvalifikaci vozu s číslem 4 odjel Malucelli, který ještě pět minut před jejím koncem držel první příčku, v samém závěru ho překonal Thomas Jaeger. I tak červené Ferrari vyráželo do závodu z první řady.
Závod rozjížděl Peter Kox a kvůli pro Ferrari nevýhodnému Balance of Performance (BoP) se okamžitě dostal do sevření armády Mercedesů. Ve druhé zatáčce trefil Jeroen Bleekemolen svým levým předním kolem pravé zadní kolo Ferrari a výsledkem bylo poškození obou vozů. Nekonečné čekání na dopravení vozu do boxů prodloužily ještě zmatky v organizaci, když řidič odtahového vozu neznal cestu do pitlane a mechanici Scuderie Praha tak mohli na voze pracovat až po 20 minutách od startu závodu. Rychlá výměna zavěšení pravého zadního kola byla otázkou několika minut a vůz s číslem čtyři byl zpátky na trati, bohužel se ztrátou 13 kol a na posledním místě. Bleekemolen se později týmu za svou chybu omluvil a od vedení závodu byl potrestán 30 sekundovou penalizací.
Tímto okamžikem začala ohromná stíhací jízda, červené Ferrari bylo neustále mezi nejrychlejšími vozy na trati, což dokumentoval nejlépe i fakt, že ztráta na lídra závodu byla stále na úrovni 12-13 kol. Bez kolize by tak český tým byl schopen bojovat o první místo, takto se alespoň propracovával vzhůru pořadím a postupně se přibližoval třetímu místu. Všichni jezdci jeli na hranici rizika a letící Ferrari stoupající průběžným pořadím bylo často v zájmu TV kamer. Až dvě hodiny před cílem bylo zřejmé, že závod je příliš krátký a závěr závodu se dojel klidnějším tempem.
Jiří Písařík: „Osobně mám radost z mých stintů, dosažené časy mě hodně potěšily. Minimálně druhé místo bylo reálné, naneštěstí nás srazil soupeř. Auto fungovalo po celou dobu perfektně, bylo skvěle připravené a i díky tomu jsem mohl jezdit hodně rychle. Dokonale se podařilo zúročit zkušenosti z předchozího testování.“
Jára Jiřík: „Na Paul Ricard jsem jel naposledy před několika roky, ale rychle jsem si na okruh zase zvyknul. Provoz na trati byl opravdu rušný a bylo třeba neustále dávat pozor na předjíždění pomalejších aut. Všichni jsme do toho dali maximum a škoda, že jsme už neměli čas dotáhnout se na stupně vítězů, které jsme si za rychlost určitě zasloužili.“
Peter Kox: „Na akceleraci jsme pomalejší než soupeři, ale držel jsem po startu stopu a dařilo se mi jet kolem třetího čtvrtého místa. Nechal jsem Jeroenovi ve druhé zatáčce dost místa, ale udělal chybu a došlo ke kontaktu, který měl pro nás bohužel velké následky. Mrzí to o to více, že jsme měli stejné tempo jako vítězný Mercedes, takže jsme mohli bojovat o vítězství. V závodě jsem jel naplno, snažil jsem se mít hlavně dobrý rytmus. Nešel jsem po absolutním čase, ale po stabilních a rychlých kolech, což se mi dařilo. Dík týmu za opět skvěle připravený vůz.“
Matteo Malucelli: „V kvalifikaci jsem mohl ještě najít pár desetin, ale druhá sada nových pneu nebyla tak dobrá jako ta první. Na čas pole position by to stejně nestačilo. V závodě vůz fungoval perfektně a byli jsme rychlí, bohužel už to bylo jen o stahování ztráty po úvodní kolizi. Rychlost nám určitě nechyběla.“
Ivo Horn, šéf týmu: „V prvé řadě jsem hrdý na to, jaký jsme odjeli závod a bojovný výkon všech jezdců podpořený rychlými zastávkami a absolutní spolehlivostí vozu. Bohužel jsme doplatili na chybu jiného jezdce a zmatky v organizaci. V přípravě jsme udělali maximum, vůz jel bez sebemenších problémů a jezdci byli s jeho vyvážením velmi spokojeni, což se odráželo i na výborných časech. Minimálně stupně vítězů byly dosažitelné a podle časů jsem přesvědčený, že bychom mohli bojovat i o vítězství. Budeme jednat s organizátory o změně BoP, protože je to už další závod v řadě, kdy jsme na startu doplatili na menší výkon motoru proti Mercedesům a Porsche.“