27. června 2025
Náročný závod pro Stoffela Vandoorna i Jakea Hughese v indonéském horku.
ČÍSLA
Stoffel Vandoorne
Volný trénink 1 // P17
Volný trénink 2 // P5
Kvalifikace // P14 [1:10.402, skupina A]
Závod // DNF
Získané pozice // N/A
Nejrychlejší kolo // 1:08.062
Pozice v šampionátu // P13 [50 bodů]
Jake Hughes
Volný trénink 1 // P16
Volný trénink 2 // P1
Kvalifikace // P18 [1:09.649, skupina B]
Závod // DNF
Získané pozice // N/A
Nejrychlejší kolo // 1:08.571
Pozice v šampionátu // P15 [39 bodů]
Maserati MSG Racing
Pozice v šampionátu // P8 [89 bodů]
E-Prix v Jakartě nepřineslo výsledky, v které Maserati MSG Racing doufalo, protože závod skončil dvojitým DNF pro Jakea Hughese i Stoffela Vandoorna.
Den začal velmi slibně, Jake i Stoffel podali v ranním volném tréninku na mokré trati skvělé výkony a vypadalo to, že budou mít dobré šance v kvalifikaci. Soutěž ve skupinové fázi byla velmi tvrdá. Ačkoli Jake i Stoffel byli jen kousek za vedoucími jezdci, ani jeden z nich nepostoupil dále než do skupinové fáze.
Vzhledem k tomu, že vysoké teploty byly kritickým faktorem ovlivňujícím výkon, bylo pro postup vpřed v závodě klíčové správné řízení. Jake a Stoffel měli čistý start, nezískali příliš mnoho pozic, ale rovnou se pustili do svých strategií.
Plánem bylo jet závod na dlouhou trať, řídit teplotu baterií a pneumatik dvou vozů Maserati Tipo Folgores a v závěrečné fázi závodu využít osm minut režimu Attack Mode, aby mohli těžit z toho, že ostatní závodníci museli přejít do „režimu řízení“. Vše šlo podle plánu, dokud Jake nedostal alarm o kritické teplotě baterie, který prakticky ukončil jeho závod.
To vyvolalo výjezd safety caru. Stoffel doufal, že toho využije, protože se pole závodníků sblížilo a ještě mu zbývalo šest minut režimu Attack Mode. Ale dnes to prostě nebylo pro Maserati MSG Racing to pravé. Stoffel bohužel ztratil kontrolu nad vozem a narazil do zdi. Navzdory incidentu byl v pořádku, ale pro tým v Jakartě to znamenalo konec šance na získání bodů.
Maserati MSG Racing se nyní těší na poslední čtyři závody sezóny – dvojité závody v Berlíně a Londýně. Ještě je třeba zapracovat na kvalifikačních výkonech, ale tým doufá, že sezónu 11 zakončí na vysoké úrovni.
SLOVA TÝMU
Jake Hughes, jezdec, Maserati MSG Racing: „Víkend skončil zklamáním. Není nikdy příjemné vidět, že oba vozy nedokončí závod, ale byla to škoda, protože si myslím, že jsme dnes měli dobré tempo. Za všech podmínek jsem byl nejlepší v FP2 na mokré trati a na suché trati mi chyběla jen jedena zatáčka, abych se dostal do souboje. Dobře, jsou to jen „kdyby“, „ale“ a „možná“, ale ukazuje to, že potenciál vozu, který mi tým dal, tam byl. V závodě jsme věděli, že vzhledem k naší startovní pozici a strategii se budeme soustředit na druhou polovinu závodu. Než jsme se tam dostali a mohli plně uplatnit naši strategii, došlo k poruše. Musíme pochopit, co se stalo. Nejvíc ze všeho jsem rád, že je Stoff v pořádku.“
Stoffel Vandoorne, jezdec, Maserati MSG Racing: „Byl to těžký víkend, který skončil nešťastným DNF v závodě s velkou havárií. Nevím přesně, co se stalo, ale na palubní desce se objevilo mnoho alarmů a ztratili jsme brzdy. Brzdový pedál šel až na podlahu a já měl velký čelní náraz. Naštěstí se cítím dobře, což je pozitivní. Ale byl to celkově těžký víkend; podmínky byly složité, neměli jsme správné tempo ve správný čas a stav tratě byl pro Formuli E nepřijatelný, protože na ní bylo příliš mnoho prachu. Byla to velmi obtížná situace, ale mám pocit, že teď potřebujeme reset a doufám, že se v Berlíně vrátíme silnější.“
Cyril Blais, šéf týmu Maserati MSG Racing: „To, že oba vozy nedokončily závod, není nikdy něco, co bychom si přáli, zejména po všechnu tu tvrdou práci, kterou všichni vynaložili na tento fyzicky neuvěřitelně náročný závod. Říct, že je to skutečné zklamání, je slabé slovo. Musíme důkladně analyzovat, co se tento víkend pokazilo. Před Berlínem si dáme čas, přeskupíme se a dostaneme se do silnější pozice před posledními dvěma dvojzávody sezóny.“
Maria Conti, šéfka Maserati Corse: „Dnešní podmínky byly náročné, ale jako vždy jsme se snažili přistupovat k závodu s pozitivním přístupem. Štěstí nám dnes nepřálo a bohužel to nestačilo. Z tohoto závodu si vezmeme ponaučení pro nadcházející závěrečnou část sezóny, abychom využili všechny zbývající příležitosti a přiblížili se vedoucí skupině.“