13. června 2025
Pocta odkazu značky, v hlavní roli s ikonickými mistrovskými díly z minulosti i současné nabídky, která představuje další etapu oslav Roku trojzubce.
Modena, 12. června 2025 – Zahájena byla 40. historická rekonstrukce závodu 1000 Miglia – proslulého závodu pravidelnosti pro klasická auta, která se zúčastnila původního závodu rychlosti nebo byla vyrobena ve stejném období (1927–1957). Maserati se vydává na slavné silnice akce 2025 s klasickým vozem – Maserati A6 GCS/53 – a využívá této příležitosti k oslavě další etapy Roku trojzubce.
Mezi nejvýraznějšími vozy na této akci jsou GranCabrio 490, GranTurismo Trofeo a Grecale Trofeo, zdobené speciálními barvami na počest výročí loga Maserati, které bylo navrženo před 100 lety a je symbolem excelence Maserati po celém světě.
Cesta, která během necelého roku zavede značku k oslavám století v motoristickém sportu: v roce 1926 se Maserati Tipo 26 – první vůz v historii, který nesl logo Trident na kapotě – zúčastnil závodu Targa Florio a zvítězil ve své třídě s Alfierim Maseratim za volantem.
Toto pozoruhodné „muzeum v pohybu“ opět vyrazí z Brescie 17. června a vrátí se v sobotu 21. června po zastávkách v některých z nejmalebnějších italských měst. Letošní 1000 Miglia, která je již dlouho považována za kombinaci závodu a dobrodružství, představí více než 400 cenných klasických automobilů z 29 zemí, které urazí 1 900 km dlouhou trasu ve tvaru osmičky, inspirovanou prvními 12 ročníky závodu 1000 Miglia.
Mezi raritami, které se závodu účastní, je Maserati A6 GCS, které vlastní soukromý sběratel. Předpokládá se, že se jedná o Maserati, které se zúčastnilo závodu 1000 Miglia více než jakékoli jiné auto – včetně posledního závodu v roce 1957 – a kdysi ho řídili šampioni jako Luigi Musso. Nyní, 70 let od svého debutu, se A6 GCS/53 vrací a je připraveno znovu vyrazit na silnice Freccia Rossa – nejen kvůli nostalgii, ale také proto, aby přineslo vzrušení a nadšení v pravém duchu značky s trojzubcem. Model v současné době prochází procesem certifikace pravosti v Maserati Classiche, oficiálním programu značky Trident věnovaném ochraně a zachování historického dědictví značky. Prostřednictvím pečlivého technického a historického ověřovacího procesu poskytuje tato služba sběratelům prestižní certifikaci, která potvrzuje jeho vynikající kvalitu a autentičnost.
Kromě nádherného modelu A6 GCS/53 bude značka Maserati hrát hlavní roli také na celé trase, a to se třemi podpůrnými vozy ze své současné nabídky – GranCabrio 490, GranTurismo Trofeo a Grecale Trofeo, které ztělesňují závodní DNA značky a současnou eleganci. Každý model bude mít exkluzivní design, který oslaví vývoj loga Maserati jako vizuálního symbolu v průběhu posledního století.
V rámci této památné atmosféry bude 1000 Miglia také sloužit jako přehlídka inovací díky spolupráci mezi Maserati a Politecnico di Milano. Po ujetí více než 300 km v autonomním režimu v roce 2024 se GranCabrio Folgore vyvinuté skupinou Artificial Intelligence Driving Autonomous (AIDA) vrací do soutěže, aby zahájilo novou kapitolu ve výzkumu skupiny v oblasti elektrické, autonomní a sdílené mobility budoucnosti účastí na letošním závodě 1000 Miglia Green.
Maserati A6 GCS/53 (1953)
Maserati přepisuje scénář závodu 1000 Miglia tím, že do něj přivádí vůz, který se v tomto závodě již proslavil: model A6 GCS/53 s číslem podvozku 2043 – stejný model, který se zúčastnil posledního ročníku závodu v roce 1957. Maserati Classiche poskytne posádce oficiální podporu po celou dobu soutěže. Tento model patří do soukromé sbírky nadšence a znalce značky Maserati a zúčastnil se pěti po sobě jdoucích ročníků závodu 1000 Miglia v letech 1953 až 1957, což z něj s největší pravděpodobností činí Maserati s nejvyšším počtem účastí v nejikoničtějším historickém motoristickém závodě. Vozidlo, které v současné době prochází procesem certifikace pravosti v Maserati Classiche, se vyznačuje jednou z nejdelších soutěžních kariér své doby a seznamem vysoce kvalifikovaných řidičů, včetně světově proslulého Luigiho Musso. Maserati A6 GCS/53, známé také jako Sport 2000, bylo vytvořeno s cílem vrátit Trident na vrchol kategorie Sport 2 litry. Od počátku roku 1953 se tento vůz etabloval jako jeden z nejvyhledávanějších vozů mezi nadějnými italskými a zahraničními talenty, přičemž za dva roky bylo vyrobeno 53 modelů. A6 GCS/53 dosáhl svého prvního významného úspěchu na 1000 Miglia, kdy Emilio Giletti obsadil celkové šesté místo a první místo v kategorii Sport 2 litry. Přestože nikdy nevyhrál soutěž, vydobyl si zvláštní místo v srdcích fanoušků. Jeho nejmodernější konstrukční řešení ho odlišovalo z technického hlediska: motor „Superquadro“ s krátkým zdvihem a dvojitým zapalováním, dvojité vačkové hřídele v hlavě válců a převodovka mu zaručovaly vyšší otáčky.
Program Maserati Classiche
Prostřednictvím aktivit programu Maserati Classiche chrání a udržuje oddělení House of the Trident zachování a originalitu svého automobilového dědictví pomocí exkluzivní asistenční služby věnované zákazníkům a sběratelům značky – včetně vydávání certifikátu pravosti. Proces certifikace – pod dohledem komise odborníků – se vztahuje na vozy Maserati starší 20 let a speciální série, včetně těch z nedávné minulosti, jako je MC12 nebo limitovaná edice Quattroporte. Program také vyhovuje požadavkům na údržbu vozidel a nabízí na požádání vlastní službu Car Detailing. Program poskytuje sběratelům a zákazníkům komplexní podporu při konzervaci vozidel a restaurování originálních detailů. Pro majitele vozů Classic, Youngtimer a Special je k dispozici speciální asistenční program, který pokrývá jak běžnou údržbu, tak restaurátorské práce. Jednou z hlavních povinností Maserati Classiche je výroba náhradních dílů, které již nejsou na trhu k dispozici. Ta probíhá v plném souladu s původními konstrukčními specifikacemi, s využitím nejlepších dostupných technologií a se zvýšením spolehlivosti a funkčnosti dílů, aniž by byla narušena jejich estetická integrita.