4. ledna 2016
Model Ferrari 212 Export Barchetta by Touring z roku 1952 byl minulý týden vydražen přes aukční síň Sotheby´s v italské Villa Erbo
Model Ferrari 212 Export Barchetta by Touring z roku 1952 byl minulý týden vydražen přes aukční síň Sotheby´s v italské Villa Erbo za rekordní sumu 7,5milionů dolarů, což je v přepočtu zhruba 180 milionů korun. Celkem bylo vyrobeno pouhých 28 kusů tohoto unikátního vozu. Jen některé z nich se mohou do dnešní doby chlubit originálním motorem, převodovkou a také karoserií z původní milánské karosárny. Pod kapotou se ukrývá atmosférický vidlicový dvanáctivácel o objemu 2562 cm3 s trojicí karburátorů Weber 36 DCF a výkonem 118 kW (160 k). Tímto prodejem byl překonán celkový dražební rekord u vozů proslulé značky Ferrrari.
Prvním majitelem Ferrari 212 Export Barchetta by Touring se v roce 1952 stal baron Luigi Chiaramonte Bordonaro, který již tehdy vlastnil dvojici starších vozů maranellské značky a s barchettou se vydal na závodní dráhy. Druhým majitelem vozu se v roce 1956 stal Edouard Margairuz ze Ženevy, který se ještě v tomto roce přihlásil na Mille Miglia, ale bohužel do cíle tohoto podniku nedojel. Tento neúspěch jej naštěstí od závodění neodradil a objevil se s Ferrari ještě v několika dalších podnicích.
Na konci padesátých let skončila aktivní kariéra tohoto závodního Ferrari a již jako vysloužilec zamířilo do Spojených států, kde vystřídal několik majitelů, jimiž byly většinou nadšení sběratelé. V roce 1990 vůz získal Juan Quintano z Ferrari Espanola v Madridu, který si jej užíval následujících šest let. Následně byl vůz krátkou dobu v Londýně a na konci devadesátých let zamířil zpět do Spojených států, kde byl ozdobou řadu přehlídek automobilové elegance.
Kdo je novým majitelem vzácného Ferrari a kam s ním zamíří společnosti RM Auctions a Sotheby's s pochopitelných důvodů nezmiňují.
Prvním majitelem Ferrari 212 Export Barchetta by Touring se v roce 1952 stal baron Luigi Chiaramonte Bordonaro, který již tehdy vlastnil dvojici starších vozů maranellské značky a s barchettou se vydal na závodní dráhy. Druhým majitelem vozu se v roce 1956 stal Edouard Margairuz ze Ženevy, který se ještě v tomto roce přihlásil na Mille Miglia, ale bohužel do cíle tohoto podniku nedojel. Tento neúspěch jej naštěstí od závodění neodradil a objevil se s Ferrari ještě v několika dalších podnicích.
Na konci padesátých let skončila aktivní kariéra tohoto závodního Ferrari a již jako vysloužilec zamířilo do Spojených států, kde vystřídal několik majitelů, jimiž byly většinou nadšení sběratelé. V roce 1990 vůz získal Juan Quintano z Ferrari Espanola v Madridu, který si jej užíval následujících šest let. Následně byl vůz krátkou dobu v Londýně a na konci devadesátých let zamířil zpět do Spojených států, kde byl ozdobou řadu přehlídek automobilové elegance.
Kdo je novým majitelem vzácného Ferrari a kam s ním zamíří společnosti RM Auctions a Sotheby's s pochopitelných důvodů nezmiňují.