19. května 2025

ČÍSLA

Stoffel Vandoorne

Třetí volný trénink // P17

Kvalifikace // P19 [1:14.453, skupina A]

Závod // DNF

Získané pozice // 0

Nejrychlejší kolo // 1:15.673

Umístění v šampionátu // P10 [44 bodů]

Jake Hughes

Třetí volný trénink // P3

Kvalifikace // P18 [1:14.234, skupina B]

Závod // P18

Získané pozice // 0

Nejrychlejší kolo // 1:16.808

Umístění v šampionátu // P15 [27 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu // P7 [71 bodů]

Po nadšení z vítězství v 8. kole v Tokiu se týmu Maserati MSG Racing nepodařilo zopakovat vítězný výkon: Jake Hughes skončil na P18 a včerejší vítěz Stoffel Vandoorne nedokončil 9. kolo po kontaktu v závěru závodu.

Vzhledem k tomu, že včera neproběhla žádná kvalifikace a pro dnešní den závodu nehrozil déšť, Stoffel a Jake věděli, jak důležitý bude dnešní trénink.

Stoffel vyjel jako první ve skupině A a cítil se s vozem pohodlně poté, co provedl úpravy po třetím závodě. Byl připraven zajet ostré kolo, když Mitch Evans z Jaguaru těžce narazil do bariér, což přineslo zpoždění skupinové fáze. Stoffel dělal, co mohl, ale kvůli provozu nebylo možné zajet perfektní kolo. Postup do soubojů mu unikl o půl sekundy.

Jake byl ve skupině B, ale rychle se ukázalo, že mu opět dělá problémy teplota pneumatik. I jemu unikl postup do soubojů jen o malý kousek, celou skupinu dělilo osm desetin sekundy.

Ve snaze vytěžit ze závodu co nejvíce se tým rozdělil na strategie. Jake měl na začátku odvážnější útočný režim, kdežto Stoffel jel rozvážněji a podle očekávané strategie. Jakeovu strategii však zhatil velmi pozdní safety car pro Taylora Barnarda z McLarenu.

Vzhledem k tomu, že byl nasazen tak pozdě, vypršelo okno pro přidání kol do závodu a Jake tak měl jedno kolo na aktivaci a dokončení zbývajících dvou minut režimu Attack.  V posledním kole musel výrazně zpomalit, aby vyhověl předpisům pro útočný režim, než projel pod šachovnicovou vlajkou, čímž se propadl na konec klasifikovaného pořadí.

Byla to smůla navíc, protože Stoffel přijel do boxů, když byl nasazen safety car, s těžkým poškozením na svém voze. Norman Nato z Nissanu měl přerušený točivý moment, když ho Stoffel chtěl předjet, a došlo ke kontaktu obou vozů. Stoffel byl na chvíli katapultován do vzduchu, což mu způsobilo zlomené přední křídlo a defekt, kvůli kterému musel ze závodu odstoupit.

Po včerejším vrcholu to nebyl ten správný začátek víkendu, v který Maserati MSG Racing doufal. Tým se nyní soustředí na optimalizaci kvalifikačních výkonů s cílem vrátit se silnější do dalších kol v Šanghaji.

SLOVA TÝMU

Jake Hughes, jezdec, Maserati MSG Racing: „Celkově můžeme říci jen to, že je to úspěšný víkend; každý víkend, kdy tým získá vítězství, je úspěšný víkend. Dnešní den cítíme jako promarněnou příležitost, ne proto, že bychom udělali něco špatně, ale proto, že jsme nevyužili kvalifikaci na maximum. V tuto chvíli úplně nerozumíme pneumatikám. Ve třetím volném tréninku jsem byl vždy vpředu, kolem P2, P3, někdy i P1, jistý si autem. Pak jsme na kvalifikaci nasadili jinou sadu pneumatik a jsme vzadu. To neodráží skutečné tempo vozu; prostě nám něco chybí v přípravě pneumatik, což musíme pochopit. V závodě jsem se se svou strategií dostal na dobré místo, na body, ale bohužel safety car mi všechnu tu tvrdou práci vzal. Bylo to pro mě příliš pozdě v závodě a nemohl jsem splnit přidělení útočného režimu, takže jsem musel v posledním kole zpomalit asi o 60 sekund, abych se vyhnul penalizaci za porušení útočného režimu. Tento víkend jsme se hodně naučili, získali jsme pro tým vítězství, takže do Šanghaje jedeme, doufejme, s dobrým impulsem.“

Stoffel Vandoorne, jezdec týmu Maserati MSG Racing: „Dnes to byl těžký závod a bohužel jsem ho nedokončil. Byla to smolná nehoda s Normanem; v osmé zatáčce mu vypadl výkon, zrovna když jsem byl v útočném režimu a předjížděl ho. Došlo ke kontaktu, moje auto se rozjelo, což způsobilo defekt a zlomené přední křídlo, což znamenalo, že jsem nemohl dojet do cíle. Myslím, že by to byl slušný závod; mohli jsme skončit na P9 a získat pár bodů. To by bylo pěkné, asi maximum, co jsme dnes mohli udělat. Máme na čem pracovat, musíme zlepšit náš kvalifikační výkon, protože to bylo trochu nahoru a dolů. Celkově ale odjíždíme z Tokia s vítězstvím, takže na to můžeme být hrdí, a těšíme se na Šanghaj.“

Cyril Blais, šéf týmu Maserati MSG Racing: „Musíme se nad dnešním dnem zamyslet, v kvalifikaci jsme neodvedli dobrou práci, takže jsme startovali příliš vzadu. V závodě jsme rozdělili strategii mezi naše jezdce a oba odvedli svou práci a oba byli v první desítce a bojovali o body. Bohužel Stoffel měl v závěru závodu kontakt a Jake měl pozdější safety car, což neutralizovalo strategické výhody obou. Pro Jakea přišel safety car o kolo později - jinak by bojoval o body. Dnes to nebyl náš den. V závodě jsme udělali, co jsme museli, teď se musíme soustředit a pokusit se pochopit, jak maximalizovat naše tempo na jedno kolo, protože to nás dnes stálo výsledek.“

Maria Conti, šéf Maserati Corse: „Dnešní závod završil mimořádný víkend v Tokiu. Konečný výsledek zahrnuje nejen památné vítězství, ale především vynikající práci celého týmu. Každý závodní víkend je příležitostí k učení. Z Tokia si odvážíme několik zásadních poznatků, které budeme uplatňovat jak mimo trať, tak v závodech, abychom se mohli ve druhé části sezóny zlepšovat. Tato země je jednou z nejvyspělejších zemí na světě, pokud jde o vývoj a inovace v oblasti technologií, a zároveň je klíčovým městem v rámci strategie Maserati, které nabízí možnost setkat se s našimi zákazníky. Při pohledu do budoucna zůstává naším pevným cílem udržet výkonnost na špičkové úrovni a přiblížit se vedoucí skupině, abychom mohli zlepšit naše výsledky. Do každého podniku vnášíme soutěžní DNA značky Maserati, čímž se stále více přibližujeme stému výročí působení naší značky v motorsportu, k němuž již začalo odpočítávání.“

Kontaktujte nás