19. května 2025

ČÍSLA

Stoffel Vandoorne

První volný trénink // P5

Druhý volný trénink // P14

Kvalifikace // P14 [Zrušeno kvůli dešti. Použity výsledky FP2]

Závod // P1

Získané pozice // 13

Nejrychlejší kolo // 1:24.625

Umístění v šampionátu // P7 [44 bodů]

Jake Hughes

První volný trénink // P9

Druhý volný trénink // P15

Kvalifikace // P15 [Zrušeno kvůli dešti. Použity výsledky FP2]

Závod // P19

Získané pozice // -4

Nejrychlejší kolo // 1:24.412

Umístění v šampionátu // P14 [27 bodů]

Maserati MSG Racing

Umístění v šampionátu // P6 [71 bodů]

Tým Maserati MSG Racing navázal vítězstvím tam, kde jsme při minulém závodě v Tokiu skončili. Díky perfektně načasovanému Pit Boostu se Stoffel Vandoorne vyšvihl ze 14. místa a získal první vítězství týmu v této sezóně.

Svou roli v dnešním závodním dni sehrál přívalový déšť, který ovlivnil nejen druhý trénink, ale poprvé v historii Formule E byla zrušena i kvalifikace. To znamenalo, že startovní rošt byl sestaven na základě výsledků druhého volného tréninku a Stoffel a Jake Hughes obsadili pozice P14, respektive P15.

Déšť nezmizel ani před startem závodu, na trati bylo stále mnoho stojaté vody. To vedlo k rozhodnutí, že závod bude odstartován za safety carem a pojede se nižší rychlostí, aby se pomohlo odstranit vodu, která zůstala na trati. S podporou skutečnosti, že kvůli desetiminutovému zpoždění startu závodu přestalo pršet, se startovní rošt postavil na své pozice pro pevný start po čtyřech kolech závodu.

Jake a Stoffel zvládli start dobře, bojovali s okolními vozy a dešťovou sprškou a bezpečně a úspěšně projeli první zatáčkou. Žádné pozice nezískali, Jake několik pozic ztratil a minimálně poškodil přední křídlo, ale oba vozy pokračovaly v závodě.

Duo Maserati MSG Racing začalo zjišťovat, kdy je nejlepší vzít si Pit Boost. Stoffel zvolil odvážnou strategii a zajel do boxů jako první, což se stalo momentem, který mu vynesl vítězství v tokijské E-Prix.

Když se Stoffel vrátil do závodu, zastavil se na trati vůz DS PENSKE Maxe Guenthera a jeho pozice vyvolala červenou vlajku. To však znamenalo, že Stoffel si v podstatě vzal Pit Boost zdarma, neztratil na závodní pole žádný čas a stoupal pořadím bez nutnosti riskantních manévrů, protože zbytek konkurence si přišel pro Pit Boost.

Jake následně zůstal se Stoffelem a dvojice se společně pohybovala po startovním roštu v rámci dokonalé týmové strategie, která jim umožnila dostat se na P3 a P4. Bohužel si Jake musel ještě vzít Pit Boost a nemohl optimalizovat stejnou strategii jako Stoffel. Selhání jeho Pit Boostu ho připravilo o spoustu času a při nájezdu do závěrečné fáze závodu se propadl zpět. Znovu se vrátil na P19 a na nejbližší vůz ztrácel 28 sekund. Jake potřeboval další incident, aby se vrátil do závodu, zatímco Stoffel potřeboval, aby závod zůstal bez incidentů a mohl využít své perfektně načasované zastávky.

V okamžiku, kdy se déšť začal vracet a Stoffela zastihl na trati, se objevily obavy. Podařilo se mu ztratit pouze pět sekund ze svého 25sekundového náskoku na Olivera Rowlanda z Nissanu a pokračovat bez skutečného poškození vozu, přestože narazil do zdi. Od té chvíle Stoffel už neriskoval, vycouval a soustředil se pouze na udržení vozu na trati, čímž si dojel pro první vítězství týmu Maserati MSG Racing v letošní sezóně.

Zítra jede tým znovu a doufá, že dostane šanci ukázat potenciál vozu Maserati Tipo Folgore v kvalifikaci a že oba vozy budou bojovat v popředí startovního roštu.

SLOVA TÝMU

Jake Hughes, jezdec, Maserati MSG Racing: „Největším dnešním vítězstvím – kromě mého týmového kolegy, za kterého jsem nadšený - je skutečnost, že jsme skutečně závodili pro fanoušky. Dnes to hodně dlouho vypadalo, že bude příliš pršet a my si nezazávodíme. To, že se podařilo uspořádat čistý závod, byla dobře odvedená práce celého paddocku. Co se týče závodu, tým zvolil pro Stoffela mega strategii. Dnes mu to padlo, ale přesto to musel provést, přesto to musel dostat až k šachovnicové vlajce, takže od něj fantastická práce. Zatím máme za sebou těžkou sezónu, neměli jsme moc štěstí, takže je hezké, že jsme dnes měli trochu štěstí a Stoffel předvedl dobrý výkon a vyhrál. Můj závod byl úplným opakem. Nějaké poškození na začátku, což nebyl konec světa, ale pak jsme měli poruchu při zastávce v boxech s Pit Boostem a ztratil jsem asi 30 sekund. Pak v podstatě hra skončila. Zítra jedeme znovu, snad se nám podaří absolvovat pořádnou kvalifikaci a budeme moci naplno ukázat potenciál vozu Maserati Tipo Folgore.“

Stoffel Vandoorne, jezdec, Maserati MSG Racing: „Zapomněl jsem, jaké to je vyhrát! Je to zvláštní pocit, protože je to trochu nečekané, ale zároveň jsem věděl, že je to stoprocentně možné. Měli jsme velmi odvážnou strategii: vynaložit na začátku tolik energie, abychom velmi brzy otevřeli naše boxové okno. Být schopni vjet do boxové uličky jako první a odsunout se od ostatních, což se nám podařilo. Mám rád, když se plán skutečně naplní; každá maličkost, o které se před závodem mluví, se skutečně uskuteční. Ve Formuli E se to takhle podaří jen velmi zřídka, ale dnešek byl jedním z takových dnů. Provedli jsme dokonale naplánovanou strategii. Bylo to velmi odvážné! Občas mi to ztěžovalo život; po zastávce v boxech s tak nízkým energetickým cílem a s nutností spravovat baterii vozu. Mezi mnou a Thibaultem byla velká komunikace, ale on mě udržel v klidu, dokázal dobře komunikovat, informoval mě o odstupu za ostatními, takže jsem přesně věděl, jak moc mohu couvnout a mohl jsem udělat úsporu, kterou jsem potřeboval.“

Cyril Blais, šéf týmu Maserati MSG Racing: „Úžasný výsledek! Chtěli jsme být v tomto závodě trochu agresivní, protože jsme nemohli jet kvalifikaci. Protože jsme nemohli ukázat naše tempo, startovali jsme trochu dál, než jsme očekávali, a věděli jsme, že budeme muset zkusit něco jiného. Kluci vymysleli plán, a tak jsme na obou vozech vyzkoušeli pozitivní strategii, abychom pokryli různé možnosti. Bylo v tom i trochu štěstí, které jsme potřebovali k dosažení tohoto skvělého výsledku, ale to nic nemění na tom, že tým myslel na všechny výsledky a pokryl všechny možnosti. Cítili jsme, že pokud se naskytne příležitost získat velké body, budeme tam, abychom se jí chopili, a přesně to se stalo. Provedení bylo bezchybné. Z vítězství máme velkou radost.

„Je to týmové vítězství. Pro Jakea bohužel závod nevyšel tak, jak jsme chtěli. Přepnul pozornost a hrál zadního střelce Stoffelovi, nechal ho projet, když musel. Byla to perfektní týmová hra, takže toto vítězství je týmové. Chci poděkovat oběma jezdcům, Jake na tom měl velký podíl.

„Díky všem – dobře odvedená práce. Oslavíme tento okamžik, ale pak se hned soustředíme zpět na zítřek. Ještě nás čeká nějaká práce. Dnes bylo štěstí na naší straně, ale zítra chci vyhrát čistě na základě tempa.“

Maria Conti, šéf Maserati Corse: „Jak nepředvídatelný a neuvěřitelný den! Znovu vyhrát v Tokiu po loňském triumfu je úžasný pocit! Tento pouliční okruh je nesmírně fascinující a technický, ještě nepředvídatelnější díky dešti a Pit Boostu. Zažili jsme nezapomenutelné emoce v srdci jednoho z nejikoničtějších měst na světě, obklopeni nesmírně přívětivým publikem, díky němuž byl tento den nádherný. Dnes jsme napsali další nezapomenutelnou kapitolu do téměř stoleté historie značky Maserati v motorsportu. Rozhodla práce týmu, perfektní strategie a Stoffelovo odhodlání. Dnešní výsledek nás žene vpřed do významné druhé poloviny sezony a my se nemůžeme dočkat, až se zítra vrátíme na trať a budeme bojovat o to, abychom patřili k nejlepším.“

Kontaktujte nás