3. června 2024
Maximilian Günther bojuje o body v šanghajské E-Prix 2024
V číslech
Maximilian Günther
Volný trénink číslo 3 // P4
Kvalifikace // P10 [1:14.672, Skupina A]
Závod // P8
Získané pozice // +2
Nejrychlejší kolo // 1:16.022
Mistrovství // P8 [69 bodů]
Jehan Daruvala
Volný trénink číslo 3 // P10
Kvalifikace // P16 [1:14.792, Skupina A]
Závod // P17
Získané pozice // -1
Nejrychlejší kolo // 1:16.177
Mistrovství // P19 [8 bodů]
Maserati MSG Racing
Mistrovství // P7 [77 bodů]
Podrobně
Tým Maserati MSG Racing si ve druhé etapě dvojzávodu E-Prix 2024 v Šanghaji zajistil umístění v první desítce a po obtížném prvním závodu získal v Číně čtyři body.
Po ztrátě prozatímního devátého místa v prvním závodu se tým na neděli přeskupil a předvedl obnovené tempo na slibném FP3, kde Maximilian Günther zajel čtvrtý nejrychlejší čas.
V kvalifikaci Max s týmovým kolegou Jehanem Daruvalem dokončili úvodní jízdy ve skupině A, ale i přesto, že předvedli pronikavé tempo, v jednom z nejtěsnějších duelů 10. sezóny neuspěli.
Maxovi s časem 1:14,672 na kolo chybělo v těsném souboji pouhých 0,018 sekundy, aby startoval z 10. místa. Jehan, který na Maxe ztrácel pouhých 0,120 sekundy, se kvalifikoval na 16. místo.
Vzhledem k tomu, že je čekal další závod ve stylu pelotonu, bylo pro dvojici prioritou šetřit energií. Když se závod rozjel, oba vyrazili tak, aby mohli nastavit konzistentní úsporné tempo.
Zatímco Max v prvním kole držel pozici, Jehan se propadl na 18. místo. Rychle se ale dostal zpět na ztracenou pozici tím, že ve třetím a pátém kole předjel Sergia Sette Camaru a Sachu Fenestraza.
Max se strategicky vzdal místa v první desítce, aby si vytvořil energetický náskok, a tlačil se vpřed na osmé místo, než využil první ze dvou útočných režimů a vrátil se na deváté místo.
V pátém kole předjel 26letý jezdec Jeana-Erica Vergneho a dostal se na osmé místo v první části souboje, který s jezdcem týmu DS Penske probíhal po celý závod.
Když se Max posunul dopředu a předjel Mitche Evanse na sedmém místě, využil v osmém kole druhý útočný režim a pokračoval v souboji s Vergnem po jeho návratu na okruh. S Francouzem si pak vyměňoval pozici následujících 12 kol.
Bohužel Vergne Maxe ve 20. kole předjel, a přestože byl Max i nadále hrozbou, nedokázal už získat zpět svou pozici a na šachovnicové vlajce obsadil těžce vybojované osmé místo. Jehan poté dojel na 17. místě, protože ztratil čas při nehodě před ním.
Desátá sezóna mistrovství světa FIA Formule E bude pokračovat 29.-30. června závodem E-Prix 2024 v Portlandu. Bude to předposlední závodní víkend aktuální sezóny.
Slovy závodníků
Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
„Nebyl to vůbec špatný den na trati. Drželi jsme se naší strategie a odvedli dobrou práci, abychom se posunuli na bodované osmé místo. Auto jelo skvěle a udělali jsme důležitý krok vpřed oproti tomu, kde jsme byli v prvním závodě. Spousta dílčích věcí se povedla, ale myslím, že některé věci můžeme přehodnotit. Celkově ale můžeme být spokojeni a já už se těším do Portlandu."
Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing
„Je jasné, že nešlo o snadný závod. Dnes jsme měli v kvalifikaci dobrý potenciál, ale ve svém nejlepším kole jsem udělal chybu. Startovat z 16. místa nebylo ideální a styl závodění se hodně lišil od toho, co jsme očekávali. Vzhledem k tomu, že jsme jeli o jedno kolo kratší trať než v prvním závodu, byly naše cíle ohledně úspory energie mnohem nižší, takže předjíždění nebylo vůbec jednoduché. Z jezdců, kteří startovali v první desítce, jich devět bodovalo. Z toho je vidět, že umístění v kvalifikaci bylo dnes velice důležité. V té jsme se nepředvedli, a to se mi nakonec v závodě vrátilo.“
Cyril Blais, zástupce šéfa týmu, Maserati MSG Racing
„Získání dalších bodů do tabulky je pozitivní, ale celkově to byl velmi náročný víkend. Myslím, že jsme měli správné tempo, ale výsledky tomu neodpovídají. Dnes v kvalifikaci měli oba jezdci rychlost na to, aby uspěli v duelech, ale rozdíly byly velmi malé. Max prohrál jen o 0,018 sekundy a celkově jsme na nejrychlejší kolo ztráceli jen 0,043 sekundy. Stejné to bylo i s Jehanem, který zajel skvěle první jízdu, ale ve druhé přišla malá chyba, která ho posunula až na 16. místo startovního roštu. Dnešní závod byl velmi strategický, méně se šetřilo energií, takže jsme viděli, že kde začnete, tam v podstatě i skončíte. Kdybychom startovali z předních pozic, mohli jsme skončit vepředu. Musíme se soustředit na pozitiva. Tento víkend jsme se o pelotonu hodně naučili, a pokud se dobře umístíme v kvalifikaci a udržíme silnou strategii, můžeme skončit výš.“
Giovanni Sgro, ředitel Maserati Corse
„Dvanácté kolo mistrovství bylo dalším závodem v rychlém tempu. Max prokázal svou silnou konkurenceschopnost. Získal dvě místa, dojel na P8 a přivezl týmu dodatečné body. Zbývají čtyři závody. Jak ukazujeme od začátku, tým bude usilovat o body až do posledního kola. Každá závodní sezóna má své výzvy, ale my víme, jak důležité je zůstat soustředěný a dívat se dopředu. Formule E je pro nás víc než závodění. Je to rozšíření našeho závazku vůči nové éře elektrifikace, do které vstupujeme s naší novou řadou Folgore. Tento druhý rok ve Formuli E opět ukázal, jak důležité je být na startovním roštu a předvést jak našeho závodního ducha, který je součástí naší DNA, tak technický vývoj našich vozů. Těšíme se do Portlandu a poté do Londýna. V obou závodních víkendech nás čekají dvojzávody a náš tým má stále skvělé příležitosti k tomu, aby stoupal v tabulce.“