2. května 2024
Maserati MSG Racing boduje v náročném domácím závodě
V číslech
Maximilian Günther
První volný trénink // P11
Druhý volný trénink // P5
Kvalifikace // P8 [1:30.425, čtvrtfinále jedna]
Závod // P9
Získané pozice // -1
Nejrychlejší kolo // 1:32.239
Šampionát // P6 [65 bodů]
Jehan Daruvala
První volný trénink // P20
Druhý volný trénink // P13
Kvalifikace // P10 [1:31.010, skupina B]
Závod // P20
Získané pozice // -10
Nejrychlejší kolo // 1:31.052
Šampionát // P19 [2 body]
Maserati MSG Racing
Šampionát // P6 [67 bodů]
V detailu
Maserati MSG Racing si v Monaco E-Prix 2024 zajistilo deváté místo a získalo dva body v náročném domácím závodě.
Tým, který sídlí pouhých 500 metrů od legendárního uličního okruhu, vstoupil do poloviny 10. sezony Formule E v dobré formě poté, co v Tokiu a Misanu získal po sobě jdoucí pódiová umístění.
Jezdci Maximilian Günther a Jehan Daruvala předvedli povzbudivé výkony v trénincích a v kvalifikaci v Monaku nasadili dobré tempo, aby oba odstartovali v první desítce.
Zatímco Jehan své souboje těsně prohrál a skončil na 10. místě, Max postoupil do hlavní fáze tréninku, ale prohrál s Pascalem Wehrleinem, který nakonec získal pole position, a kvalifikoval se jako osmý.
Dvojice si zajistila čistý start do závodu, a zatímco Jehan se posunul na deváté místo, Max se v odvážném prvním kole, kdy 26letý jezdec vjel do první zatáčky o tři pozice výše, posunul na páté místo.
Před dlouhým závodem se oba jezdci usadili v konzistentním rytmu, než nehoda Edoarda Mortary vedla k výjezdu Safety Caru, který závod v pátém kole zastavil.
Po obnovení závodu na konci osmého kola se Max propadl na sedmé místo, ale rychle zabojoval a vrátil se do první pětky, když ve 13. kole předjel Wehrleina.
Jehan se mezitím vyšvihl na osmé místo, ale při pokusu o aktivaci útočného režimu měl několik problémů, které indického závodníka stály důležitou pozici na trati po zbytek závodu.
Před ním Max využil svůj první útočný režim k dalšímu upevnění své pozice v boji o páté místo, ale ve 20. kole ho Oliver Rowland vytlačil do strany, což ho stálo tři pozice.
Po aktivaci druhého útočného režimu se Max propadl mimo první desítku, ale před druhým Safety Car ve 25. kole se vrátil na deváté místo.
Přestože Max až do cíle vyvíjel soustavný tlak na Sachu Fenestraza, dojel k šachovnicové vlajce jako devátý, zatímco Jehan byl po problémech s útočným režimem dvacátý a zajel nejrychlejší kolo.
Desátá sezóna mistrovství světa FIA Formule E bude pokračovat 11. a 12. května 2024 dvojzávodem Berlin E-Prix.
Jejich slovy
Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
"Dnes můžeme být s body spokojeni. Po kvalifikaci jsme se snažili jít dopředu, zajeli jsme fantastické první kolo a získali tři místa, ale závod se nevyvíjel podle našich představ. Hodně jezdců jelo dost agresivně, několikrát jsme byli v boxech, a to způsobilo, že jsme v klíčových momentech ztratili pozice. Nakonec bylo deváté místo to nejlepší, co jsme mohli udělat. Auto se v závodě cítilo lépe než dříve, takže můžeme být rádi, že jsme udělali pár kroků vpřed. Bohužel nemůžeme být vždy první, ale i tak jsme získali body, což je v této fázi nejdůležitější."
Jehan Daruvala, jezdec, Maserati MSG Racing
„Dnešní závod byl velmi frustrující, zejména po slušné kvalifikaci. Na startu jsem udělal dobrý pokrok, ale nefungovala mi aktivace útočného režimu. Šestkrát nebo sedmkrát jsem se o to pokusil bez úspěchu, což mě stálo hodně míst. V takovém scénáři se toho moc dělat nedá, ale přeskupíme síly na Berlín."
Cyril Blais, hlavní inženýr týmu Maserati MSG Racing
"Těžký závod pro tým. S oběma vozy startujícími v první desítce jsme měli rozumnou naději na zisk dvojnásobného počtu bodů. Závod jsme začali dobře a Max odvedl vynikající práci, aby se posunul do první pětky. Poté už to ale nešlo podle našich představ. Byli jsme obklopeni spoustou jezdců, kteří byli týmovými kolegy, což znamenalo, že mohli hrát týmovou hru se strategií. V té fázi jsme měli nakročeno k umístění v první šestce, ale Max měl incident s [Oliverem] Rowlandem. Bylo to tvrdé závodění, ale férové. Stálo nás to tři pozice. Krátce poté vyjel Safety Car, který všem snížil cíle pro úsporu energie, což snížilo počet příležitostí k předjíždění. Náš závod mohl být horší a mohl být i lepší, ale získali jsme body, což je hlavní. Jehan odvedl skvělou práci a měl našlápnuto k dobrému finiši, ale měli jsme problém s aktivací útočného režimu, který stále zkoumáme. Je to zklamání, ale přeskupíme síly. Za dva týdny nás čeká Berlínská E-Prix, kde jsme v minulé sezoně získali první pódium v Gen3, a doufáme, že si tam opět dojedeme pro velké body."
Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse
"Víme, jak je Monako záludné, a dnešek nebyl výjimkou. Na startu se Maxovi a Jehanovi podařilo získat několik pozic a po většinu závodu byli konzistentní a hladoví. Jsme rádi, že Max dokázal získat cenné body díky umístění v první desítce – nevzdal se až do šachovnicové vlajky – a Jehan ukázal, že je schopen bojovat v první desítce mezi nejlepšími jezdci. Bez ohledu na výkon je pro nás vždy pozitivní ukázat naši závodní duši a to, jak moc se naše elektrická budoucnost, ztělesněná řadou Folgore, inspiruje na závodních tratích. Jsme rádi, že naši jezdci dělají pokroky a že zvládají i náročné závody kolo po kole. Další zastávkou je Berlín s dvojzávodem, kde si uchováváme skvělé vzpomínky na loňský rok. Těšíme se na tento závod."