13. září 2023
Maserati si připomíná historické vítězství, které započalo novou kapitolu v historii motorsportu.
Modena, 13. září 2023 - Sedmdesát let uplynulo od Velké ceny Itálie 13. září 1953, kdy Juan Manuel Fangio za volantem svého vozu Maserati A6GCM slavil své první a jediné vítězství sezony v závěrečném závodě v Monze.
Argentinské eso, jedno z nejlepších všech dob, spolu s kolegy kalibru Senny a Schumachera - Fangio druhému jmenovanému po téměř 50 letech přenechal korunu nejtitulovanějšího jezdce Formule 1. Fangio dovezl Maserati v letech 1954 a 1957 na pomyslný Olymp v nejvyšší třídě motorsportu, tedy v roce El Chuecova pátého a finálního titulu mistra světa.
Před sedmdesáti lety se na okruhu v Brianze rozzářily křivky chrámu rychlosti při posledním závodě, aby smazaly utlumenou sezónu argentinského mistra světa, který z tohoto vítězství v následujícím roce vytěžil svůj druhý titul mistra světa.
Pro Maserati jde o nezapomenutelné výročí během roku, kdy se opět zapsalo do análů mezinárodního motorsportu, a to díky svému návratu na závodní dráhu a oznámení zásadní, pečlivě promyšlené závodní strategie.
Po prvním roce ve Formuli E, kde Maserati získalo tři umístění na stupních vítězů a jedno vítězství v této 100% elektrické sérii, oznámila značka z Modeny svůj návrat do soutěží GT: v červenci na závodě 24 hodin Spa představila svůj nejnovější převratný výtvor o výkonu 621 koní, určený pro soukromé týmy a gentlemanské jezdce, který se má od sezony 2024 účastnit evropské série Fanatec GT2.
S neustálou touhou po vavřínech pak Maserati v létě představilo také překvapivý model MCXtrema, vůz pro pár vyvolených - přesněji 62 - příznivců nekompromisního výkonu a výjimečného designu, stvořený k tomu, aby poskytoval jedinečné emoce výhradně na závodní dráze.
Od svého debutu ve světě závodů - již v roce 1926, kdy Alfieri Maserati s vozem Tipo 26 obsadil první místo ve své třídě na závodě Targa Florio - je dokonalost v motorsportu charakteristickým znakem DNA značky Maserati. Její historie se opakuje, když usiluje o napsání nových významných kapitol v nejvyšších patrech motorsportu, kde italská značka potvrdila své jméno jako jedna z prestižních značek, které mohou zaručit jen nejvýraznější výkony, a to jak u svých silničních vozů, tak u vozů určených pro závodní okruhy.
Přiložený obrázek: Velká cena Itálie, Monza, 13. září 1953. Juan Manuel Fangio na voze Maserati A6GCM (č. 50) pronásledovaný Ascarim (č. 4) a Farinou (č. 6), oba na Ferrari 500 F2.