14. února 2023

Maserati MSG Racing skončilo v náročném závodě Hyderabad E-Prix na 10. místě
 
V číslech
 
Edoardo Mortara
První volný trénink // P7
Druhý volný trénink // P5
Kvalifikace // P7 [bez času, čtvrtfinále D]
Závod // P10
Získané pozice // -3
Nejrychlejší kolo // 1:14.810
Umístění v šampionátu // P18 [3 body]
 
Maximilian Günther
První volný trénink // P16
Druhý volný trénink // P11
Kvalifikace // P5 [1:14.621, čtvrtfinále B]
Závod // P13
Získané pozice // -8
Nejrychlejší kolo // 1:15.273
Umístění v šampionátu // P20 [0 bodů]
 
Maserati MSG Racing
Umístění v šampionátu // P10 [3 body]
 
 
Report
 
Tým Maserati MSG Racing bojoval v Hajdarábádské E-Prix o umístění v první desítce, přičemž Edoardo Mortara si v prvním indickém závodě mistrovství světa v automobilových soutěžích po deseti letech připsal jeden bod.
 
Monacký tým předvedl v obou trénincích pozitivní a konzistentní tempo a využil chaotického průběhu kvalifikace k tomu, aby oba vozy odstartovaly mezi nejlepšími osmi.
 
Edo zajel čtvrtý nejrychlejší čas ve skupině B a postoupil do duelu, zatímco jeho týmový kolega Maximilian Günther postoupil do přímého souboje po vymazání času Jakea Hughese z McLarenu.
 
Předpokládaný držitel prvenství Mitch Evans předstihl Maxe v semifinále, zatímco prodloužení trati vedlo ke smazání času na kolo pro Eda, což švýcarsko-italského jezdce vyřadilo z kvalifikačního boje.
 
Z pátého místa se Max udržel na startu závodu, ačkoli kontakt s Nickem Cassidym donutil Eda ve čtvrtém kole odjet do boxů k opravě a do závodu se vrátil na 22. místě.
 
V 11. kole se Max po neúspěšné aktivaci útočného režimu propadl na šestou pozici, ale později byl ve třetí zatáčce po havárii obou jezdců Jaguaru vepředu odstaven za provoz.
 
Němec se v důsledku toho bohužel propadl na 16. místo, ale předvedl slibný návrat, zatímco Edo začal také stoupat polem a nyní se držel na 19. místě.
 
Safety Car ve 23. kole z 32. skupiny spojil a poskytl obnovenou naději na body, protože dvojice pokračovala v boji vpřed a maximálně využila strategii pozdější aktivace útočného režimu.
 
Edo dojel pod šachovnicovou vlajkou na 11. místě, ale po penalizaci Sebastiena Buemiho byl posunut na 10. místo, zatímco Max skončil 13.
 
Devátá sezóna závodů Formule E bude pokračovat v Jihoafrické republice úvodním závodem Cape Town E-Prix v sobotu 25. února 2023.
 
 
Jejich slovy
 
James Rossiter, šéf týmu Maserati MSG Racing
 
"Tento víkend byl pozitivní, ale náročný. Ukázali jsme jasný krok vpřed v rychlosti, když se oba jezdci probojovali do kvalifikačních soubojů. V závodě bohužel štěstí nebylo na naší straně. Max bohužel ztratil příliš mnoho času, když uvízl za havárií mezi [Samem] Birdem a [Mitchem] Evansem, a Edo odvedl dobrou práci, aby se po kolizi na začátku závodu vrátil zpět. Přestože jsme předvedli větší tempo, musíme pokračovat v dodržování našich postupů, abychom mohli i nadále předvádět lepší výkony."
 
Edoardo Mortara, jezdec, Maserati MSG Racing
 
"Z mého pohledu to byl víkend nahoru a dolů, ale náš výkon se zlepšuje. Během jednoho kola jsme byli určitě rychlejší, ale závod se těžko hodnotí, protože jsem byl po kontaktu, který jsem měl na začátku, ohrožen. Přišel jsem o přední křídlo a auto se po opravě neřídilo příliš dobře, ale nějakým způsobem se nám podařilo dojet v první desítce. Je jasné, že musíme být konkurenceschopnější, ale vím, že s čistým víkendem můžeme pomýšlet na dobré bodové umístění."
 
Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
 
"Je to srdcervoucí odejít takto z víkendu. Oproti prvním dvěma víkendům sezony jsme udělali velký krok vpřed a v kvalifikaci i závodě jsme měli silné tempo. Podařilo se mi odstartovat do první pětky a dařilo se nám v energetické účinnosti i tempu. Velkou smůlou byla ztráta v závodě, když Sam [Bird] a Mitch [Evans] havarovali, což mě dostalo na konec startovního pole. Je to zklamání, že jsem přišel o něco, co mohlo být velmi dobrým výsledkem, ale to k závodění prostě patří. Někdy se věci nevyvíjejí podle vašich představ, ale v takových chvílích je důležité reagovat správným způsobem, pokračovat vpřed a věřit svým schopnostem. Vím, že náš čas přijde."
 
  
Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse
 
"Hajdarábád nám rozhodně přinesl nevídané čtvrté kolo: silnou kvalifikaci, kdy obě Maserati postoupila do soubojů, a pak závod s velkým pohybem nahoru a dolů, kdy Edo musel nejprve měnit příď a pak Maxe dostihla kolize, což ho donutilo vrátit se z pátého místa a skončit na 13. místě. Tým pokračoval v náporu, a nakonec jsme se dočkali bodů pro Eda, který skončil na 10. místě. Nyní se zaměříme na Kapské Město a využijeme momentum, které nám zjevně pomohlo k postupu, a vrátíme se silnější."

Kontaktujte nás