17. ledna 2023

Maserati MSG Racing dokončil první závod éry Formule E Gen3
 
Závod v číslech
 
Edoardo Mortara
První volný trénink // P6
Druhý volný trénink // P19
Kvalifikace // P16 [1:13.618, skupina B]
Závod // DNF
Získané pozice // N/A
Nejrychlejší kolo // 1:14.648
Umístění v šampionátu // P19 [0 bodů]
 
Maximilian Günther
První volný trénink // P10
Druhý volný trénink // P16
Kvalifikace // P17 [1:13.742, skupina A]
Závod // P11
Získané pozice // +6
Nejrychlejší kolo // 1:14.754
Umístění v šampionátu // P11 [0 bodů]
 
Maserati MSG Racing
Umístění v šampionátu // P8 [0 bodů]
 
Report ze závodu
 
Tým Maserati MSG Racing na E-Prix v Mexico City zrychlil vstup do nové éry Formule E a na Autódromo Hermanos Rodríguez mu jen těsně uniklo umístění v první desítce.
 
Tváří v tvář úsvitu Gen3 získali jezdci Edoardo Mortara a Maximilian Günther během úvodního závodu 9. sezóny neocenitelné poznatky a po povzbudivém předsezónním testu předvedli slibné počáteční tempo.
 
Náročná kvalifikace - v níž oba jezdci nedosáhli na stupně vítězů v Duelu - způsobila, že dvojici čekala v závodě, do něhož startovali ze 16. a 17. místa, těžká cesta zpět.
 
Edo se v úvodním kole posunul na 15. místo, když předjel Reného Rasta z McLarenu, ačkoli závod byl rychle zastaven, když kolize Robina Frijnse vyslala na trať Safety Car.
 
Akce byla obnovena v pátém kole, ale o kolo později byla opět zastavena, když Sam Bird z Jaguaru zastavil na trati s technickou závadou. V devátém kole se závodní pole opět rozjelo pod zelenou vlajkou.
 
Edo a Max během restartu předjeli potrestaného Dana Ticktuma, zatímco druhý jmenovaný předjel i Rasta, který aktivoval útočný režim, a dostal se na 15. místo.
 
V 18. kole došlo k nešťastnému otočení a kolizi způsobené nedotáčivým smykem, kvůli kterému musel Edo odstoupit a Max zůstal po zbytek závodu jediným jezdcem týmu.
 
Díky pozdní aktivaci útočného režimu německý pilot v závěrečných kolech udělal dobrý pokrok a ohrozil body, v závěrečném okruhu předjel Jeana-Erica Vergneho z DS Penske a dojel na 11. místě.
 
Devátá sezóna Formule E bude pokračovat 27. a 28. ledna dvojzávodem na městském okruhu v Rijádu, který je zapsán na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO, ve městě Diriyah.
 
Slova jezdců a manažerů týmu MSG Racing
 
James Rossiter, šéf týmu Maserati MSG Racing
"Byl to těžký den, ale v motorsportu se člověk nejvíc učí ze špatných dnů - ne z těch dobrých. Špatná kvalifikace nás položila na lopatky, ale v závodě jsme se dokázali vrátit silní, Max se probojoval ze 17. na 11. místo a skončil těsně za body. Edo během závodu předváděl opravdu silné tempo a jeho incident v první zatáčce byl nešťastný. Je to škoda, protože jeho tempo bylo skvělé. Máme se ještě hodně co učit a z tohoto víkendu musíme zpracovat spoustu dat, abychom měli lepší pozici pro příští závod v Diriyah."
 
Edoardo Mortara, jezdec, Maserati MSG Racing
"Tento víkend nebyl náš nejlepší. Po tempu, které jsme měli ve Valencii, jsem měl problém najít dobrý rytmus ve voze, zejména v jednom kole. V závodě jsem se dokázal vrátit a až do havárie si myslím, že jsme byli v dobré pozici, zejména díky našemu tempu a po energetické stránce. Bylo pro mě docela náročné najít dobrou rovnováhu na pneumatikách a v první zatáčce jsem kvůli přetáčivosti vyletěl. Celkově to mělo jen málo pozitiv, ale pečlivě prozkoumáme naše data, pochopíme, co se stalo, a vrátíme se do Diriyah."
 
Maximilian Günther, jezdec, Maserati MSG Racing
"Tento víkend byl pro nás jako tým náročný. Vzhledem k vysoké nadmořské výšce bylo poměrně obtížné dostat pneumatiky do správné teploty, což ovlivnilo naše tempo v kvalifikaci. Při startu ze zadních pozic bylo naše tempo v závodě mnohem lepší a naše efektivita a strategie se ukázaly jako konkurenceschopné. Dokázal jsem se posunout o několik míst dopředu, ale bohužel nám chybělo jen málo, abychom se dostali do první desítky. Z tohoto víkendu jsme získali spoustu údajů a teď už jen musíme prozkoumat naši výkonnost, zaměřit se na náš pokrok a vrátit se v Rijádu silnější."
 
Giovanni Sgro, šéf Maserati Corse
"Maserati se vrací k závodění, a i když výsledek nebyl takový, v jaký jsme doufali, přesto se pro nás všechny stala Mexico City E-Prix vzrušující a nezapomenutelná. Motoristický sport je nepředvídatelný. V první řadě se nám ulevilo, že je Edo v pořádku, a jaký byl závod pro Maxe, který se probojoval ze 17. místa a skončil těsně za body na 11. místě. Tento první závod byl skvělou zkušeností a my nyní soustředíme svou pozornost a odhodlání na Saúdskou Arábii."

Kontaktujte nás