26. července 2022
Modena, 26. července 2022 – Další velký počin strategie Maserati v oblasti motoristického sportu: vůz MC20 - od počátku konstruovaný s cílem přivést značku s trojzubcem zpět na tratě soutěží na uzavřených okruzích - se v roce 2023 poprvé představí na šampionátu Fanatec GT2 European Series.
Maserati nabídne svým zákazníkům a týmům tento vůz ve verzi MC20 GT2.
Verze MC20 GT2 vychází ze silniční verze, z níž přebírá specifikace, které jsou nejlepší ve své třídě. Ty zahrnují inovativní motor Nettuno s novou technologií dvojitého zapalování Maserati Twin Combustion (MTC), zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny, semivirtuální řízenou nápravu a skořepinovou karbonovou karosérii.
Návrat Maserati na tratě soutěží GT představuje ideální pojítko mezi začínající novou érou značky a úspěchy dosahovanými s vozem MC12, který dosahoval četných vítězství v šampionátu FIA GT v letech 2004 až 2010.
Speciálně ke zdůraznění příbuznosti vozů MC12 a MC20 představí značka Maserati v závodě 24h ve Spa – v němž vůz MC12 dosáhl tří vítězství (v letech 2005, 2006 a 2008) – novou éru Maserati Corse připomínající slavné milníky její sportovní historie.
Jak se vyjádřil Davide Grasso, CEO společnosti Maserati: „Pohání nás naše vášeň, na silnici i na okruzích. Můžeme se pochlubit dlouhou historií vynikajících výsledků ve světovém motoristickém sportu a jsme pyšní, že můžeme na závodech představit náš výjimečný supersport MC20. Motoristické závody byly pro Maserati vždy přirozeným prostředím a nyní naše značka naváže na své kořeny a zamíří do budoucnosti, ať už v šampionátu Fanatec GT2 European Series nebo ve Formuli E“.
Jean-Marc Finot, senior viceprezident divize STELLANTIS Motorsport řekl: „Maserati Corse představuje v podobě MC20 GT2 pojítko mezi továrním programem Formule E a našimi silničními vozy. Tento nový počin je završením odkazu a potvrzuje oprávněnost působení firmy Maserati v motoristických soutěžích. MC20 v základní verzi je fantastický vůz homologovaný i pro jízdu na silnici. Jsme si jistí, že si s ním naši vášniví zákazníci závodění užijí“.
Maserati MC20 GT2 – Vlastnosti a technické specifikace
Vozidlo
* Může se změnit vlivem vývoje vozidla.
Maserati nabídne svým zákazníkům a týmům tento vůz ve verzi MC20 GT2.
Verze MC20 GT2 vychází ze silniční verze, z níž přebírá specifikace, které jsou nejlepší ve své třídě. Ty zahrnují inovativní motor Nettuno s novou technologií dvojitého zapalování Maserati Twin Combustion (MTC), zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny, semivirtuální řízenou nápravu a skořepinovou karbonovou karosérii.
Návrat Maserati na tratě soutěží GT představuje ideální pojítko mezi začínající novou érou značky a úspěchy dosahovanými s vozem MC12, který dosahoval četných vítězství v šampionátu FIA GT v letech 2004 až 2010.
Speciálně ke zdůraznění příbuznosti vozů MC12 a MC20 představí značka Maserati v závodě 24h ve Spa – v němž vůz MC12 dosáhl tří vítězství (v letech 2005, 2006 a 2008) – novou éru Maserati Corse připomínající slavné milníky její sportovní historie.
Jak se vyjádřil Davide Grasso, CEO společnosti Maserati: „Pohání nás naše vášeň, na silnici i na okruzích. Můžeme se pochlubit dlouhou historií vynikajících výsledků ve světovém motoristickém sportu a jsme pyšní, že můžeme na závodech představit náš výjimečný supersport MC20. Motoristické závody byly pro Maserati vždy přirozeným prostředím a nyní naše značka naváže na své kořeny a zamíří do budoucnosti, ať už v šampionátu Fanatec GT2 European Series nebo ve Formuli E“.
Jean-Marc Finot, senior viceprezident divize STELLANTIS Motorsport řekl: „Maserati Corse představuje v podobě MC20 GT2 pojítko mezi továrním programem Formule E a našimi silničními vozy. Tento nový počin je završením odkazu a potvrzuje oprávněnost působení firmy Maserati v motoristických soutěžích. MC20 v základní verzi je fantastický vůz homologovaný i pro jízdu na silnici. Jsme si jistí, že si s ním naši vášniví zákazníci závodění užijí“.
Maserati MC20 GT2 – Vlastnosti a technické specifikace
Vozidlo
- Jednosedadlový závodní vůz homologovaný pouze pro jízdu na uzavřených okruzích
- Design studia Maserati Centro Stile
- Šířka/výška (mm) 2020* x 1220*
- Suchá hmotnost bude stanovena v BoP
- Palivová nádrž FT3 s objemem 120 l s homologací FIA
- Hasicí přístroj podle specifikací FIA
- Maserati Nettuno
- V6 90° twin turbo
- 3000 cm3
- Výkon bude stanoven v BoP (základní motor s výkonem 630 k ve vývoji)
- Dvojité zapalování Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark s dvojitým řízením spalování TJI
- Suchá skříň
- 2WD 6-rychlostní závodní sekvenční převodovka s pádlovými voliči
- Závodní spojka a samosvorný mechanický diferenciál s omezeným prokluzem
- Závodní kit MC20 GT2
- Vynikající aerodynamika
- Vícestupňově stavitelné zadní křídlo
- Vysoký přítlak
- Čelní LED světla
- Světla do deště schválená FIA
- Čelní a boční okna z lexanu
- Ultra-lehká skořepinová konstrukce z uhlíkových vláken
- Ochranná klec proti převrácení s homologací FIA
- 3/4 zabudované vzduchové zvedáky
- Závodní brzdové třmeny a větrané brzdové kotouče
- Speciální chlazení brzd
- Speciální 18” kované hliníkové ráfky
- Centrální systém upevnění kol
- Pneumatiky bez vzorku
- Dvojitá trojúhelníková ramena se semivirtuální řízenou nápravou
- Stavitelné závodní tlumiče
- Stavitelné přední a zadní příčné stabilizátory
- Stavitelná závodní sada pedálů
- Stavitelný sloupek řízení
- Závodní 6-bodový bezpečnostní pás
- Multifunkční volant z uhlíkových vláken
- Displej zpětné kamery (volitelný)
- Palubní videokamera se záznamem (volitelná)
- Palubní deska a systém sběru dat
- Displej optimalizace jízdních vlastností (volitelný)
- Klimatizace
- Systém monitorování tlaku v pneumatikách (volitelný)
- Stavitelný závodní systém ABS a kontroly trakce
* Může se změnit vlivem vývoje vozidla.