12. března 2021
Nejrockovější model Maserati z pera Giorgetta Giugiara
Nejrockovější model Maserati z pera Giorgetta Giugiara
Modena, 11. března 2021 – 1971: Zlatý rok rock-and-rollu, který ovládly hvězdy, jako byl David Bowie, Led Zeppelin a Pink Floyd, byl také rokem zrození vozu Maserati Bora.
Vůz charakteristický svými elegantními zužujícími se liniemi s futuristickou a hluboce „rock-and-rollovou“ duší debutoval před 50 lety na Ženevském autosalonu.
Vliv Maserati Bora se vine historií značky až do dnešních dní, které jsou úsvitem nejnovější kapitoly příběhu vozů s trojzubcem ve znaku. První silniční vůz Maserati s motorem vzadu uprostřed představoval zároveň první vůz s klíčovými vlastnostmi, kterými se všechny modely Maserati vyznačují dodnes: výjimečnost, sportovní duch a vynikající design.
V duchu revolučního trendu předchozích let v oblasti závodních vozů Formule 1 požádala značka Maserati Giorgetta Giugiara z firmy Italdesign, aby navrhl sportovní vůz s motorem vzadu uprostřed, s vylepšeným výkonem, designem, pohodlím a bezpečností. Silueta vozu Bora zdůrazňuje jeho čistě aerodynamickou a sportovní duši doplněnou o elegantní detaily. Jedním z mnoha prvků, díky kterým je vůz na první pohled rozpoznatelný, jsou „mrkací“ čelní světlomety snižující aerodynamický odpor.
Vůz Bora dosahoval rychlosti až 280 km/h a výjimečně agilní reakce motoru poskytovaly skvělý požitek z řízení.
Konstrukce vozu byla prací Giulia Alfieriho, kdežto autorem aerodynamických a stylingových prvků byl Giorgetto Giugiaro. Bora představovala vůz proudnicového tvaru s futuristickým přesahem, který určoval trend dokonale ikonického rock-and-rollového ducha 70. let.
Modena, 11. března 2021 – 1971: Zlatý rok rock-and-rollu, který ovládly hvězdy, jako byl David Bowie, Led Zeppelin a Pink Floyd, byl také rokem zrození vozu Maserati Bora.
Vůz charakteristický svými elegantními zužujícími se liniemi s futuristickou a hluboce „rock-and-rollovou“ duší debutoval před 50 lety na Ženevském autosalonu.
Vliv Maserati Bora se vine historií značky až do dnešních dní, které jsou úsvitem nejnovější kapitoly příběhu vozů s trojzubcem ve znaku. První silniční vůz Maserati s motorem vzadu uprostřed představoval zároveň první vůz s klíčovými vlastnostmi, kterými se všechny modely Maserati vyznačují dodnes: výjimečnost, sportovní duch a vynikající design.
V duchu revolučního trendu předchozích let v oblasti závodních vozů Formule 1 požádala značka Maserati Giorgetta Giugiara z firmy Italdesign, aby navrhl sportovní vůz s motorem vzadu uprostřed, s vylepšeným výkonem, designem, pohodlím a bezpečností. Silueta vozu Bora zdůrazňuje jeho čistě aerodynamickou a sportovní duši doplněnou o elegantní detaily. Jedním z mnoha prvků, díky kterým je vůz na první pohled rozpoznatelný, jsou „mrkací“ čelní světlomety snižující aerodynamický odpor.
Vůz Bora dosahoval rychlosti až 280 km/h a výjimečně agilní reakce motoru poskytovaly skvělý požitek z řízení.
Konstrukce vozu byla prací Giulia Alfieriho, kdežto autorem aerodynamických a stylingových prvků byl Giorgetto Giugiaro. Bora představovala vůz proudnicového tvaru s futuristickým přesahem, který určoval trend dokonale ikonického rock-and-rollového ducha 70. let.