3. prosince 2019

Začátek nové éry Maserati přichází v době významných narozenin značky.
Modena, 2. prosince 2019 – Začátek nové éry Maserati přichází v době významných narozenin značky.

Zahájení modernizace závodu v Modeně a plánování velké události, která se uskuteční v květnu 2020 na globální úrovni, se odehrává na pozadí oslav více než stoleté historie značky. Od okamžiku, kdy Alfieri Maserati spojil své síly s bratry Ettorem a Ernestem, aby otevřeli podnik „Alfieri Maserati“ na adrese 1A via de’ Pepoli v srdci Bologni, už skutečně uplynulo 105 let.
 
Jejich společnost vznikla v Bologni 1. prosince 1914, přestože oficiálně byla činnost automechanické dílny zahájena až 14. prosince.

Bratři Maseratiovi byli vášniví mechanici a milovali rychlost. Navzdory mnoha technickým a obchodním závazkům navíc sami rádi zasedli za volant závodního vozu. Další z bratrů, Mario, přispěl k úspěchu podniku vytvořením slavného loga s trojzubcem (inspirovaného Neptunovou fontánou v centru Bologni) a jejich bratr Bindo se po smrti Alfieriho v roce 1932 přidal k Officine Maserati.
První vůz, který se pyšnil logem s trojzubcem, byl vyroben v roce 1926. Byl to závodní vůz Tipo 26 a svůj debut zažil v závodě Targa Florio ve stejný rok. S Alfierim Maseratim za volantem zvítězil ve třídě do
1,5 l.

Šlo o první z dlouhé řady úspěšných závodů, mezi něž patří i dvě po sobě jdoucí vítězství v Indianapolis 500 (1939 a 1940), čtyři po sobě jdoucí vítězství v Targa Florio (1937, 1938, 1939 a 1940), devět vítězství v závodech F1 a mistrovství světa F1 v roce 1957, v němž vůz řídil Juan Manuel Fangio.

V moderní historii se značka Maserati vrátila na stupně vítězů s vozem MC12. Ten v letech 2005 až 2010 vyhrál šest mezinárodních šampionátů FIA GT, které jsou nejvyšší závodní kategorií pro sériově vyráběné GT vozy.
 
Značka Maserati zůstala v Bologni až do roku 1939. Koncem září 1939 po akvizici společnosti rodinou Orsi začaly přípravy na přesun vedení z Bologni (Pontevecchio, kam se mezitím vedení přemístilo) do Modeny, kde sídlily ostatní podniky rodiny Orsi, aby bylo možné vyrábět nové vozy, investovat do výzkumu a inovací a vytvořit světově nejuznávanější modenskou značku.

Výrobní závod v modenské Viale Ciro Menotti, který se na této adrese nachází dodnes, se oficiálně otevřel 1. ledna 1940.
 
Rok 1947 pak představoval konec jedné éry a začátek nové. Bratři Maseratiovi ukončili svou spolupráci se značkou a na trh byl uveden první silniční vůz A6 1500.

V roce 1963 začala další éra v historii Maserati. Představením vozu Quattroporte vytvořila značka zcela nový a do té doby neexistující tržní segment vysoce výkonných luxusních sedanů.
 
Po krátkém období, kdy Maserati vlastnila společnost Citroën (1967–1975) a francouzští majitelé představili první moderní průmyslové postupy, se značka dostala do vlastnictví společnosti De Tomaso (1976–1993) a výrobní závod v Modeně vyráběl a prodával model, jehož osudem bylo stát se na dlouhou dobu nejznámějším a nejprodávanějším vozem Maserati – model Biturbo.
 
Akvizice značkou Fiat v roce 1993 byla začátkem nové významné kapitoly, na jejímž konci Maserati ovládla v září 1997 značka Ferrari. Byl to rok zásadních transformací i rok narození modelů 3200 GT (1998) a následně vozu Spyder (2001), který znamenal důležitý návrat značky Maserati na americký trh.

V roce 2005 se Maserati oddělilo od Ferrari a vrátilo se pod přímé vedení skupiny Fiat.

Rok 2007 byl velmi úspěšný a na automobilovém veletrhu v Detroitu debutoval vůz Quattroporte (5. generace) s automatickou převodovkou. Znamenalo to důležitý krok vpřed především na trzích ve Spojených státech, Japonsku a na Středním Východě. Ve stejný rok byl na Mezinárodním automobilovém veletrhu v Ženevě představen vůz GranTurismo, který představoval milník v historii značky.

V roce 2009 přišel na řadu vůz GranCabrio následovaný novými produkty, které výrazně omladily stávající řadu: nové Quattroporte (nyní 6. generace představená na automobilovém veletrhu v Detroitu v roce 2013), Ghibli (automobilový veletrh v Šanghaji v roce 2013) a Levante – první SUV značky (Mezinárodní automobilový veletrh v Ženevě v roce 2016).
 
Po více než století své existence závod v Modeně stále vyrábí automobily, které se prodávají na více než 70 trzích a vynikají svým luxusem, elegancí, stylem, výkonem a kvalitou. Tyto vlastnosti udělaly ze značky Maserati skutečnou italskou ikonu na globální úrovni.
 
A právě v samotném závodě na adrese Viale Ciro Menotti bude v roce 2020 zahájena výroba nových sportovních vozů překypujících inovativními technologickými prvky. Zásadní modernizace výrobních linek už probíhá a z části se na ní bude odehrávat i výroba elektrické verze. Zároveň probíhají také práce na výstavbě lakovny, která bude zcela novým zařízením závodu.
 
S více než stoletím zkušeností je nyní značka Maserati připravena na vstup do nové éry. Minulost se setká s budoucností v květnu 2020 a značka s trojzubcem v logu zahájí éru mobility zítřka.
 
HISTORIE MASERATI V ČÍSLECH
  • 105 let dlouhá historie
  • 80 let provozování výrobního závodu v Modeně
  • 1914: 1. prosince vzniká značka „Alfieri Maserati“
  • 1926: výroba vozu Tipo 26, který měl jako první ve znaku slavný trojzubec
  • 1939: Maserati se přesouvá do Modeny
  • 2001: návrat do USA, klíčového trhu pro Maserati
  • 2013: 30. ledna  se v Grugliasku (TO) otevřel závod Avv. Giovanni Agnelli
  • 2016: v závodě Avv. Giovanni Agnelli (AGAP) v Grugliascu (TO) byl vyroben vůz s pořadovým číslem 100 000.
  • 2016: zahájení výroby vozu Maserati Levante v závodě v Mirafiori (TO)
  • 2019: v závodě Avv. Giovanni Agnelli (AGAP) v Grugliascu byl vyroben vůz modelu Ghibli s pořadovým číslem 100 000
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7

Kontaktujte nás