13. listopadu 2019
Maserati je o další krok blíž nové kapitole své historie.
GranTurismo Zéda odráží budoucnost Maserati: nová éra značky začíná v závodě v Modeně
Modena, 12. listopadu 2019 – Maserati je o další krok blíž nové kapitole své historie. Odhalením speciálního modelu GranTurismo Zéda značka symbolicky ukončí výrobu Maserati GranTurismo. Nový vůz přichází společně se zahájením přestavby modenského závodu na Viale Ciro Menotti a s oznámením, že značka hodlá výrobu vozů obohatit o inovativní prvky v podobě elektrifikace a autonomního řízení.
GranTurismo Zéda: „Z“ jako symbol očekávání nového vozu GranTurismo
Značka Maserati slavnostně odhalila nový vůz, který je předzvěstí příchodu nového modelu GranTurismo. Tento jedinečný model vystavující na odiv futuristické odstíny exteriéru navržené designéry Centro Stile Maserati vypráví prostřednictvím barev a materiálů příběh zrození nové éry: GranTurismo Zéda představuje most mezi minulostí, současností a budoucností značky. Při pozorování přední části vozu zezadu můžeme vidět, jak se její povrch mění, je bohatší a přechází ze světle saténového odstínu do naleštěného metalického efektu.
Také středová část prochází metamorfózou, při které se její odstín prohlubuje až do typické modré barvy Maserati. Tato modrá se postupně stává energetickou, evokuje elektřinu a ožívá jako zrcadlo.
Jako celek působí vůz dojmem uměleckého díla využívajícího kontrasty zcela odlišných efektů. Manuální dovednosti nás vrací zpět do minulosti, ale zároveň využíváme moderní technologie a neustále se vyvíjející znalosti pro budoucnost.
Výroba Maserati GranTurismo končí a začíná renovace závodu v Modeně a přestavba jeho výrobní linky
Konec výroby modelů Maserati GranTurismo a GranCabrio označuje začátek nové cesty modenského závodu. Práce na modernizaci výrobní linky už začaly a po její celkové rekonstrukci bude závod připraven na montáž nového super sportovního vozu s vysokým výkonem a špičkovými technologiemi, který bude uveden na trh v roce 2020. Současně s modernizací výrobní linky byla zahájena i stavba lakovny. Ta bude pro závod zcela novým zařízením a bude vybavena inovativními technologiemi s nízkým dopadem na životní prostředí a speciálně upravená tak, aby zákazníci mohli sledovat lakování svého vozu.
Maserati GranTurismo na Olympu vozů GT už od roku 2007
Model GranTurismo představený na ženevském Mezinárodním autosalonu v roce 2007 představuje milník v historii značky Maserati. Toto čtyřsedadlové dvoudveřové kupé s klasickým designem Pininfarina a atmosféricky plněným osmiválcovým motorem vzniklo jako moderní pojetí vozu Maserati A6 1500 z roku 1947 a v průběhu času se stalo nejikoničtějším vozem, který byl kdy v továrnách Maserati vyroben. V roce 2009 se po představeni na frankfurtském Mezinárodním autosalonu k modelu GranTurismo připojil i model GranCabrio.
Po několika nových verzích zažil model GranTurismo tu poslední s označením MY18, která představuje efektivní obměnu stylu s vylepšenou aerodynamikou, ergonomií a systémy pro informace a zábavu. Verze MY18 nabízí toto ikonické kupé v 16 exteriérových barvách. K dostání bylo i 14 druhů disků z lehké slitiny v šesti různých designech, čelisťové brzdy v devíti barvách a exteriérové balíčky Exterior Carbon a Exterior Body. S MY18 obsahovala řada GranTurismo a GranCabrio dvě verze s jasně rozlišitelnými jedinečnými identitami: Sport a MC (Maserati Corse). Dohromady je možných 400 000 různých kombinací. Maserati GranTurismo je maximálním vyjádřením GT charakteru této značky, a to díky charismatickému 4,7l osmiválcovému V motoru Ferrari schopnému dosáhnout výkonu až 460 koňských sil při 7 000 otáčkách za minutu a 520 Nm při maximálním kroutivém momentu 4 750 otáček za minutu. Od roku 2007 dosáhly vozy GranTurismo a GranCabrio jedinečného úspěchu. Těchto ikonických vozů se dosud prodalo po celém světě více než 40 000, přičemž 28 805 z nich bylo GranTurismo a 11 715 GranCabrio.
- GranTurismo Zéda je vůz stvořený na oslavu posledního dne výroby modelu Maserati GranTurismo.
- Zéda představuje most mezi minulostí, současností a budoucností. Slovo Zéda, které v modenském dialektu znamená „Z“, vzdává hold kořenům značky Maserati a připomíná nám, že každý konec je zároveň novým začátkem. Pro Maserati je „Z“ symbolem očekávání nového vozu GranTurismo.
- S ukončením výroby modelů Maserati GranTurismo a GranCabrio byla v závodě v Modeně zahájena přestavba, po jejímž dokončení se zde budou vyrábět nové výkonné sportovní vozy.
- Nové modely GranTurismo a GranCabrio, které budou vznikat ve výrobním centru v Turíně, budou předzvěstí moderní éry elektrifikované řady vozů Maserati. Její součástí budou historicky první modely Maserati se 100% elektrickým řešením.
Modena, 12. listopadu 2019 – Maserati je o další krok blíž nové kapitole své historie. Odhalením speciálního modelu GranTurismo Zéda značka symbolicky ukončí výrobu Maserati GranTurismo. Nový vůz přichází společně se zahájením přestavby modenského závodu na Viale Ciro Menotti a s oznámením, že značka hodlá výrobu vozů obohatit o inovativní prvky v podobě elektrifikace a autonomního řízení.
GranTurismo Zéda: „Z“ jako symbol očekávání nového vozu GranTurismo
Značka Maserati slavnostně odhalila nový vůz, který je předzvěstí příchodu nového modelu GranTurismo. Tento jedinečný model vystavující na odiv futuristické odstíny exteriéru navržené designéry Centro Stile Maserati vypráví prostřednictvím barev a materiálů příběh zrození nové éry: GranTurismo Zéda představuje most mezi minulostí, současností a budoucností značky. Při pozorování přední části vozu zezadu můžeme vidět, jak se její povrch mění, je bohatší a přechází ze světle saténového odstínu do naleštěného metalického efektu.
Také středová část prochází metamorfózou, při které se její odstín prohlubuje až do typické modré barvy Maserati. Tato modrá se postupně stává energetickou, evokuje elektřinu a ožívá jako zrcadlo.
Jako celek působí vůz dojmem uměleckého díla využívajícího kontrasty zcela odlišných efektů. Manuální dovednosti nás vrací zpět do minulosti, ale zároveň využíváme moderní technologie a neustále se vyvíjející znalosti pro budoucnost.
Výroba Maserati GranTurismo končí a začíná renovace závodu v Modeně a přestavba jeho výrobní linky
Konec výroby modelů Maserati GranTurismo a GranCabrio označuje začátek nové cesty modenského závodu. Práce na modernizaci výrobní linky už začaly a po její celkové rekonstrukci bude závod připraven na montáž nového super sportovního vozu s vysokým výkonem a špičkovými technologiemi, který bude uveden na trh v roce 2020. Současně s modernizací výrobní linky byla zahájena i stavba lakovny. Ta bude pro závod zcela novým zařízením a bude vybavena inovativními technologiemi s nízkým dopadem na životní prostředí a speciálně upravená tak, aby zákazníci mohli sledovat lakování svého vozu.
Maserati GranTurismo na Olympu vozů GT už od roku 2007
Model GranTurismo představený na ženevském Mezinárodním autosalonu v roce 2007 představuje milník v historii značky Maserati. Toto čtyřsedadlové dvoudveřové kupé s klasickým designem Pininfarina a atmosféricky plněným osmiválcovým motorem vzniklo jako moderní pojetí vozu Maserati A6 1500 z roku 1947 a v průběhu času se stalo nejikoničtějším vozem, který byl kdy v továrnách Maserati vyroben. V roce 2009 se po představeni na frankfurtském Mezinárodním autosalonu k modelu GranTurismo připojil i model GranCabrio.
Po několika nových verzích zažil model GranTurismo tu poslední s označením MY18, která představuje efektivní obměnu stylu s vylepšenou aerodynamikou, ergonomií a systémy pro informace a zábavu. Verze MY18 nabízí toto ikonické kupé v 16 exteriérových barvách. K dostání bylo i 14 druhů disků z lehké slitiny v šesti různých designech, čelisťové brzdy v devíti barvách a exteriérové balíčky Exterior Carbon a Exterior Body. S MY18 obsahovala řada GranTurismo a GranCabrio dvě verze s jasně rozlišitelnými jedinečnými identitami: Sport a MC (Maserati Corse). Dohromady je možných 400 000 různých kombinací. Maserati GranTurismo je maximálním vyjádřením GT charakteru této značky, a to díky charismatickému 4,7l osmiválcovému V motoru Ferrari schopnému dosáhnout výkonu až 460 koňských sil při 7 000 otáčkách za minutu a 520 Nm při maximálním kroutivém momentu 4 750 otáček za minutu. Od roku 2007 dosáhly vozy GranTurismo a GranCabrio jedinečného úspěchu. Těchto ikonických vozů se dosud prodalo po celém světě více než 40 000, přičemž 28 805 z nich bylo GranTurismo a 11 715 GranCabrio.