15. ledna 2019
Úspěšná série týmu „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ pokračuje!
Po tříleté přestávce se český tým „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ vrátil do Dubaje, kde ve dnech 10. - 12. ledna 2019 proběhl první 24-hodinový závod nové sezóny 24H Series by Creventic.
Závod v Dubaji byl pro český tým specifický tím, že příprava na něj začala de facto hned po návratu z posledního závodu loňské sezóny v belgickém Spa. Již na konci listopadu 2018 musel být připraven kontejner, do kterého byl naložen nejen závodní vůz, ale i veškeré další týmové vybavení potřebné pro celý závodní víkend v Dubaji. Na začátku prosince se pak kontejner vydal na cestu námořní lodí z Rotterdamu do Dubaje. Se svým kontejnerem se tým opět shledal v Dubaji v úterý 8. ledna před závodem.
24-hodinový závod v Dubaji již má své mezinárodní renomé, a proto nebylo překvapením, že se na startovní listině nakonec objevilo celkem 75 aut – z toho 55 v divizi GT a 20 v divizi cestovních vozů. Jen ve třídě A6 (čistokrevné vozy GT3) bylo na startu 24 vozů!
Český tým nasadil jediné Ferrari ve startovním poli. Přesto jeho ambice zůstávaly na vysoké úrovni, a to navzdory tomu, že obzvláště Audi a Mercedes poskytly svým klientským týmům dodatečné tovární zabezpečení včetně možnosti nasazení továrních pilotů.
Volné tréninky český tým využil k nastavení podvozku a stále se podle časomíry pohyboval mezi pěti nejrychlejšími vozy na trati. Nálada v týmu byla před kvalifikací mírně optimistická, na jejím začátku se podařilo Matteo Malucellimu zajet nejrychlejší čas. Postupem času se však české Ferrari 488 GT3 na monitoru časomíry propadalo stálé níže. Matteovy další pokusy na vylepšení času byly negativně ovlivněny velkým provozem na trati, takže u českého vozu se startovním číslem 11 nakonec svítila pozice 11.
Do závodu nastoupila posádka týmu „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ ve standardním složení Jiří Písařík, Josef král a Matteo Malucelli - jako jediná tříčlenná posádka ve startovním poli třídy GT3! V průběhu závodu se naštěstí neobjevily žádné zásadní problémy. Již po první hodině bylo české Ferrari v první desítce, postupně se propracovávalo vzhůru a po 16 hodinách závodu objevilo na třetím místě absolutního pořadí, které se nakonec podařilo udržet až do konce závodu. Český tým tak dosáhl svého nejlepšího v Dubaji a spokojenost byla vidět nejen na šéfovi týmu Ivo Hornovi, ale i na všem třech jezdcích.
Josef Král závod okomentoval: „Byla to velká dřina. A i přes velkou konkurenci a téměř 80 aut na startu, se nám podařilo dovézt naše Ferrari 488 GT3 v jednom kuse do cíle. Už to je obrovský úspěch. A k tomu všemu jsme se pak mohli postavit i na stupně vítězů!“
Matteo Malucelli: „Dali jsme do závodu maximum, auto i tým fungoval perfektně – jako vždycky. Krásné završení kariéry naší staré babičky“.
Tou starou babičkou měl Matteo na mysli týmové Ferrari 488 GT3, které po necelých čtyřech sezónách a více než 50 000 km najetých závodních kilometrů odebírá do zaslouženého důchodu.
Do dalších závodů tým „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ nasadí zbrusu nové
Ferrari 488 GT3.
Závod v Dubaji byl pro český tým specifický tím, že příprava na něj začala de facto hned po návratu z posledního závodu loňské sezóny v belgickém Spa. Již na konci listopadu 2018 musel být připraven kontejner, do kterého byl naložen nejen závodní vůz, ale i veškeré další týmové vybavení potřebné pro celý závodní víkend v Dubaji. Na začátku prosince se pak kontejner vydal na cestu námořní lodí z Rotterdamu do Dubaje. Se svým kontejnerem se tým opět shledal v Dubaji v úterý 8. ledna před závodem.
24-hodinový závod v Dubaji již má své mezinárodní renomé, a proto nebylo překvapením, že se na startovní listině nakonec objevilo celkem 75 aut – z toho 55 v divizi GT a 20 v divizi cestovních vozů. Jen ve třídě A6 (čistokrevné vozy GT3) bylo na startu 24 vozů!
Český tým nasadil jediné Ferrari ve startovním poli. Přesto jeho ambice zůstávaly na vysoké úrovni, a to navzdory tomu, že obzvláště Audi a Mercedes poskytly svým klientským týmům dodatečné tovární zabezpečení včetně možnosti nasazení továrních pilotů.
Volné tréninky český tým využil k nastavení podvozku a stále se podle časomíry pohyboval mezi pěti nejrychlejšími vozy na trati. Nálada v týmu byla před kvalifikací mírně optimistická, na jejím začátku se podařilo Matteo Malucellimu zajet nejrychlejší čas. Postupem času se však české Ferrari 488 GT3 na monitoru časomíry propadalo stálé níže. Matteovy další pokusy na vylepšení času byly negativně ovlivněny velkým provozem na trati, takže u českého vozu se startovním číslem 11 nakonec svítila pozice 11.
Do závodu nastoupila posádka týmu „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ ve standardním složení Jiří Písařík, Josef král a Matteo Malucelli - jako jediná tříčlenná posádka ve startovním poli třídy GT3! V průběhu závodu se naštěstí neobjevily žádné zásadní problémy. Již po první hodině bylo české Ferrari v první desítce, postupně se propracovávalo vzhůru a po 16 hodinách závodu objevilo na třetím místě absolutního pořadí, které se nakonec podařilo udržet až do konce závodu. Český tým tak dosáhl svého nejlepšího v Dubaji a spokojenost byla vidět nejen na šéfovi týmu Ivo Hornovi, ale i na všem třech jezdcích.
Josef Král závod okomentoval: „Byla to velká dřina. A i přes velkou konkurenci a téměř 80 aut na startu, se nám podařilo dovézt naše Ferrari 488 GT3 v jednom kuse do cíle. Už to je obrovský úspěch. A k tomu všemu jsme se pak mohli postavit i na stupně vítězů!“
Matteo Malucelli: „Dali jsme do závodu maximum, auto i tým fungoval perfektně – jako vždycky. Krásné završení kariéry naší staré babičky“.
Tou starou babičkou měl Matteo na mysli týmové Ferrari 488 GT3, které po necelých čtyřech sezónách a více než 50 000 km najetých závodních kilometrů odebírá do zaslouženého důchodu.
Do dalších závodů tým „Bohemia Energy racing with Scuderia Praha“ nasadí zbrusu nové
Ferrari 488 GT3.