11. července 2018

V portugalském Portimau obhajoval tým loňské první místo. Jak to dopadlo?
Český tým Scuderia Praha vyrazil již na začátku uplynulého týdne na svou letošní nejdelší cestu – za obhajobou loňského vítězství ve 24-hodinovém závodě v portugalském Portimau.  Po předchozím závodě v Imole byl vůz Ferrari 488 GT3 zbaven závodních „šrámů“, takže k prvnímu dni oficiálního programu v Portimau – čtvrtečním volným tréninkům - nastoupil již v plné síle. Tým se v letním slunečném portugalském počasí věnoval optimálnímu nastavení svého vozidla, které by vyhovělo všem třem jezdcům týmu, který opět tvořil osvědčený jezdecký kádr – Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli.

Už v prvních oficiálních tréninkových jízdách se český tým pohyboval na špici, což pak jen potvrdilo druhé místo v páteční kvalifikaci a nejrychlejší čas v posledním – nočním tréninku. O vyrovnanosti startovního pole GT svědčí i fakt, že prvních 8 aut na startu se vměstnalo do jedné sekundy.

Závod byl odstartován v sobotu v 15.00 hodin, za volantem českého vozu seděl již tradičně Matteo Malucelli, český tým se držel stále v popředí závodního pole a od páté hodiny si držel i díky tankovací taktice první místo. To se povedlo udržet Josefu Královi i přes jednu těžkou chvíli, když mu v poslední zatáčce praskla zadní levá pneumatika. Vůz však mistrovsky zvládl a dokázal okamžitě zajet do depa k výměně pneumatik.

Relativně poklidný průběh závodu poznamenalo přerušení červenou vlajkou, které trvalo od 23:30 do 03:45 – důvodem byly problémy na straně pořadatelů s dodávkou paliva pro celé startovní pole.
Po restartu si české Ferrari 488 GT3 stále drželo první pozici, ale v průběhu dopoledne se nebezpečně začalo přibližovat Audi R8 německého týmu Car Collection. Zlom přišel přibližně dvě hodiny před koncem závodu, kdy Audi zůstalo stát na trati, a český tým se mohl soustředit na udržení náskoku před dalšími pronásledovateli.
Letošní vítězství v Portimau by se papírově mohlo zdát snadné, nebylo by však možné bez profesionálního výkonu celého týmu, jeho vyrovnanosti i vytrvalosti - český tým byl jediný, který ve třídě GT nasadil pouze tříčlennou posádku!

Příští závod 24H Series se jede od 7. do 9. září 2018 v Barceloně. Detailní časový plán i vysílání přímého přenosu z kvalifikace i závodu je možné najít na oficiálních stránkách www.24hseries.com .

Kontaktujte nás