26. dubna 2018
Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha, si připsal další vítězství
Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha, pravidelný účastník mezinárodních vytrvalostních závodů automobil „24H Series“, si připsal další vítězství - tentokrát na severošpanělském okruhu Navarra.
Vítězství ale předcházela pečlivá příprava v týmové dílně - v průběhu prvního závodu letošní sezóny v anglickém Silverstone utrpěl závodní vůz Ferrari 488 GT3 několik „bojových“ šrámů, které se však podařilo odstranit. Tým se rozhodl pořídit i nový „aerokit“.
Na okruh Navarra dorazila již standardní a osvědčená posádka Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli. Od prvních volných tréninků se tým pohyboval na špici závodního pole, oproti minulým sezonám se však vyrovnala i konkurence. To potvrdila i kvalifikace, kde český tým skončil na třetím místě s časem 1:39,633, což znamenalo průměrnou rychlost na kolo 142 km/h. O vyrovnanosti startovního pole svědčí i fakt, že rozdíl mezi druhým až osmým vozem na startovním roštu činil čtyři desetiny sekundy na jedno kolo!
Závod, který se měl jet podle původního časového plánu v neděli vcelku na 12 hodin, byl rozdělen na 2 části. První – tříhodinová byla odstartována v sobotu v 17:15, některé týmy se snažily taktizovat a na rozdíl od českého týmu tak většina konkurentů vyrážela na trať s pouze s částečně naplněnými nádržemi. Ferrari se tak v prvních kolech díky vyšší hmotnosti propadlo až na sedmou pozici. O chvíli napětí se postaral Matteo Malucelli, který nezaviněně kolidoval s Porsche 911 týmu Herberth, který musel s následky zajet k 25-ti minutové opravě do boxů, kdežto Ferrari mohlo pokračovat v závodě pouze s odřeným nárazníkem. Postupem času se Ferrari podívalo i na první místo, konečný výsledek po třech hodinách ale ovlivnilo několik tzv. Code 60 (virtuální safety car), po nich se propadlo až na 7. místo. Český tým strategicky obětoval stíhání špičky startovního pole a těsně před koncem první části závodu, na rozdíl od většiny konkurentů, doplnil palivo a nazul čerstvé pneumatiky.
Do druhé, nedělní, devítihodinové části, tak sice české Ferrari startovalo až ze 7. pozice se ztrátou jednoho kola. Během neděle se pořadí neustále měnilo, Ferrari ale nikdy nevypadlo z první pětice a v posledních třech hodinách závodu si upevňovalo první místo. Na výsledku se pozitivně podepsala nejen skvělá taktika týmu, ale hlavně samotní jezdci, kteří všichni tři podávali vysoké a konstantní výkony. Tým tak neukázal soupeřům jedinou slabinu a po 387 kolech byl odmávnut na prvním místě.
A jak viděli závod jezdci týmu Bohemia Energy racing with Scuderia Praha?
Josef Král: „Od pátku jsme věděli, že budeme muset opravdu hodně zabrat, jestli chceme být konkurenceschopní. Kvalifikace naše obavy maličko potvrdila, protože třetí místo a víc jak půl vteřina ztráty na vítěze jasně naznačovala, že hodně pomalá trať v Navaře je jako ušitá pro vozy Mercedes. Tým ale odvedl skvělou práci a závodní tempo se už neslo v jiném světle. Auto fungovalo skvěle, a proto jsme mohli zajíždět moc pěkné časy, které se nám dařilo držet po celou dobu závodu. No, a když to řeknu trochu fotbalově, dali jsme do toho srdíčko a k tomu přišlo štěstíčko – 3. „Code 60“ v závodě (virtuální safety car), oboje dohromady znamenalo výhru a náskok v cíli 3 kola.“
Matteo Malucelli: „Trať byla hodně úzká a naše auto nebylo v kvalifikaci nejrychlejší, zato jsme ale mohli jet konzistentně. Tým odvedl skvělou práci, během celých 12 hodin jsme neměli zásadní problém a já jsem mohl jet podle svého. Totéž mohu říct o dalších jezdcích, Jirka odjel dlouhé a konzistentní úseky, Josef odvedl perfektní práci. Nakonec jsme zaslouženě vyhráli a můžeme se těšit do Imoly. Chci poděkovat všem, kteří se o náš úspěch zasloužili.“
Vítězství ale předcházela pečlivá příprava v týmové dílně - v průběhu prvního závodu letošní sezóny v anglickém Silverstone utrpěl závodní vůz Ferrari 488 GT3 několik „bojových“ šrámů, které se však podařilo odstranit. Tým se rozhodl pořídit i nový „aerokit“.
Na okruh Navarra dorazila již standardní a osvědčená posádka Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli. Od prvních volných tréninků se tým pohyboval na špici závodního pole, oproti minulým sezonám se však vyrovnala i konkurence. To potvrdila i kvalifikace, kde český tým skončil na třetím místě s časem 1:39,633, což znamenalo průměrnou rychlost na kolo 142 km/h. O vyrovnanosti startovního pole svědčí i fakt, že rozdíl mezi druhým až osmým vozem na startovním roštu činil čtyři desetiny sekundy na jedno kolo!
Závod, který se měl jet podle původního časového plánu v neděli vcelku na 12 hodin, byl rozdělen na 2 části. První – tříhodinová byla odstartována v sobotu v 17:15, některé týmy se snažily taktizovat a na rozdíl od českého týmu tak většina konkurentů vyrážela na trať s pouze s částečně naplněnými nádržemi. Ferrari se tak v prvních kolech díky vyšší hmotnosti propadlo až na sedmou pozici. O chvíli napětí se postaral Matteo Malucelli, který nezaviněně kolidoval s Porsche 911 týmu Herberth, který musel s následky zajet k 25-ti minutové opravě do boxů, kdežto Ferrari mohlo pokračovat v závodě pouze s odřeným nárazníkem. Postupem času se Ferrari podívalo i na první místo, konečný výsledek po třech hodinách ale ovlivnilo několik tzv. Code 60 (virtuální safety car), po nich se propadlo až na 7. místo. Český tým strategicky obětoval stíhání špičky startovního pole a těsně před koncem první části závodu, na rozdíl od většiny konkurentů, doplnil palivo a nazul čerstvé pneumatiky.
Do druhé, nedělní, devítihodinové části, tak sice české Ferrari startovalo až ze 7. pozice se ztrátou jednoho kola. Během neděle se pořadí neustále měnilo, Ferrari ale nikdy nevypadlo z první pětice a v posledních třech hodinách závodu si upevňovalo první místo. Na výsledku se pozitivně podepsala nejen skvělá taktika týmu, ale hlavně samotní jezdci, kteří všichni tři podávali vysoké a konstantní výkony. Tým tak neukázal soupeřům jedinou slabinu a po 387 kolech byl odmávnut na prvním místě.
A jak viděli závod jezdci týmu Bohemia Energy racing with Scuderia Praha?
Josef Král: „Od pátku jsme věděli, že budeme muset opravdu hodně zabrat, jestli chceme být konkurenceschopní. Kvalifikace naše obavy maličko potvrdila, protože třetí místo a víc jak půl vteřina ztráty na vítěze jasně naznačovala, že hodně pomalá trať v Navaře je jako ušitá pro vozy Mercedes. Tým ale odvedl skvělou práci a závodní tempo se už neslo v jiném světle. Auto fungovalo skvěle, a proto jsme mohli zajíždět moc pěkné časy, které se nám dařilo držet po celou dobu závodu. No, a když to řeknu trochu fotbalově, dali jsme do toho srdíčko a k tomu přišlo štěstíčko – 3. „Code 60“ v závodě (virtuální safety car), oboje dohromady znamenalo výhru a náskok v cíli 3 kola.“
Matteo Malucelli: „Trať byla hodně úzká a naše auto nebylo v kvalifikaci nejrychlejší, zato jsme ale mohli jet konzistentně. Tým odvedl skvělou práci, během celých 12 hodin jsme neměli zásadní problém a já jsem mohl jet podle svého. Totéž mohu říct o dalších jezdcích, Jirka odjel dlouhé a konzistentní úseky, Josef odvedl perfektní práci. Nakonec jsme zaslouženě vyhráli a můžeme se těšit do Imoly. Chci poděkovat všem, kteří se o náš úspěch zasloužili.“