19. prosince 2018

64. monopost Ferrari pro Světový šampionát formule 1 zahajuje testy
64. monopost Ferrari pro Světový šampionát formule 1 zahajuje testy

Ferrari dnes - 21. 2. 2018 - zahajuje testy nového monopostu SF71H (kódové označení 669). Vůz představený minulý čtvrtek je již 64. monopostem navrženým a vyrobeným společností Ferrari pro Světový šampionát formule 1. Vůz získal úpravy s ohledem na nová pravidla pro sezonu 2018: má zásadně modifikovanou aerodynamiku a širší pneumatiky, vše s cílem zlepšit výkonnost na trati.
 
Nový závodní vůz Ferrari pro sezonu 2018 využil to nejlepší z modelu pro loňský šampionát SF70H. Dostal delší rozvor náprav, kvůli nové chladicí soustavě byla změněna také šířka. Zavěšení kol využívá osvědčenou kombinaci tlačných vzpěr vpředu a tažných vzadu (push-rod a pull-rod), ale jejich konstrukce je odlišná zásluhou širších pneumatik.
 
Ochrana kokpitu
Nejvíce zřetelným prvkem nového vozu je bezpečnostní systém Halo, který chrání oblast kokpitu. Tento systém je nyní, po dvouletém intenzivním testování, součástí pravidel. Hmotnost dílu činí přibližně 7 kg, přičíst se musí i hmotnost součástek nezbytných k bezpečnému zajištění. I kvůli tomu vzrostla hmotnost letošního vozu o 5 kg: z 728 na 733 kg. To je také minimální předepsaná hmotnost pro monoposty sezony 2018.
 
Pohonná jednotka
Podle nových pravidel smí tým během sezony vyměnit bez penalizace nikoli čtyři, ale už jen tři motory V6. To samé platí pro turbodmychadlo a jednotku MGU-H – rekuperační systém napojený na turbo. Zároveň lze použít jen dvě jednotky MGU-K – tedy s převodovkou spojené zařízení, které naopak vytváří kinetickou energii. Stejný počet se týká elektronických řídicích jednotek a akumulátorů na sezonu. Z tohoto důvodu se technici při vývoji pohonného ústrojí důsledně věnovali i těmto novým požadavkům.
 
Další program
Po premiéře ve čtvrtek 22. února pokračují testy v pondělí 26. února na barcelonském závodním okruhu Catalunya. První série zkoušek končí ve čtvrtek 1. března, druhá bude probíhat od 6. do 9. března. Za volantem nových vozů se budou střídat oba jezdci Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.
 
Technické údaje
Šasi z karbonové kompozitové voštiny, podélně umístěna převodovka Ferrari s osmi stupni (a zpátečkou) a polosamočinným ultrarychlým řazením s elektronickým ovládáním, hydraulicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností.
 
Kotoučové karbonové brzdy Brembo s vnitřním chlazením vpředu i vzadu s ovládáním bez přímé vazby (brake-by-wire), zavěšení kol na tlačných a tažných vzpěrách (push-rod vpředu, pull-rod vzadu).
 
Provozní hmotnost včetně chladicí kapaliny, olejové náplně a s hmotností jezdce 733 kg. 13“ kola OZ vpředu i vzadu.
 
SYSTÉM ERS
Energie akumulátorů                               4 MJ
Výkon jednotky MGU-K                           120 kW
Nejvyšší otáčky MGU-K                           50 000/min
Nejvyšší otáčky MUG-H                           125 000/min
 
MOTOR Ferrari 062 EVO
Zdvihový objem                                          1600 cm3
Nejvyšší otáčky                                          15 000/min
Přeplňování                                                jedním turbodmychadlem
Nejvyšší průtok paliva                                100 kg/h
Hmotnost paliva                                         105 kg
Konstrukce motoru                                     V6 90°
Vrtání x zdvih                                              80 × 53 mm
Počet ventilů na válec                                4
Vstřikování                                                 přímé, tlak 500 barů

 
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10

Kontaktujte nás