19. prosince 2018

První čtyřmístné Ferrari s motorem V8.
Ferrari GTC4Lusso T je prvním čtyřmístným Ferrari s motorem V8.

Koncept vozu vychází z úspěšného kupé GTC4Lusso, které posunulo laťku supersportovních čtyřmístných GT s motorem V12 výrazně výš. S dvanáctiválcem sdílí nečekaně prostornou a pohodlnou karoserii a také unikátní konstrukční prvek: natáčení zadních kol. Díky tomu vůz snese mimořádné boční zatížení v extrémně projížděných zatáčkách, zážitek z jízdy umocňuje elektronický diferenciál.

Zadní kola pohání motor V8 3,9 l o výkonu 610 k při 7500/min, který je nejnovějším pokračovatelem úspěšné tradice lehkých a výkonných osmiválců Ferrari. O jeho kvalitách svědčí mimo jiné zisk titulu Mezinárodní motor roku 2016. Silnou stránkou jednotky je okamžitá reakce na povely pedálu plynu a obdivuhodná pružnost: maximální točivý moment 760 Nm vyvine již při 3000/min. Díky tomu se vůz výborně hodí i na dlouhé cesty nebo do městského provozu.

Unikátní koncept interiéru Dual Cockpit zaručuje mimořádné jízdní zážitky nejen řidiči, ale i spolujezdci, pohodlná a současně sportovní sedadla vpředu i vzadu zajišťují nevšední způsob cestování až čtyřem cestujícím. Dalším kladem je velký prostor pro zavazadla o objemu 450 l.

Propracovaná aerodynamika zajišťuje prvotřídní jízdní parametry: nejvyšší rychlost činí více než 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,5 s.
 

Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 922 mm
Šířka: 1 980 mm
Výška: 1 383 mm
Rozvor: 2 990 mm
Přední rozchod: 1 674 mm
Zadní rozchod: 1 668 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 840 kg
Rozložení hmotnosti na nápravy: 46:54
Objem nádrže: 91 l
Objem zavazadlového prostoru: 450–800 l
 
Motor
Konstrukce motoru: přeplňovaný osmiválec 3,9 l
Objem válců: 3 855 cm3
Kompresní poměr: 9,4:1
Nejvyšší výkon: 449 kW (610 k) při 7 500/min
Nejvyšší točivý moment: 760 Nm při 3 000–5 250/min
Palivo: benzin

Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost: >320 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 3,5 s
 
Elektronické systémy
Elektronika: SSC3/CST se systémem F1 TRAC system, ESP 9.0 Premium s ABS Evo/ SCM-E
 
Převodovka
4RM EV/4WS/7stupňová dvojspojková F1 DCT s diferenciálem E-Diff
 
Podvozek
Přední pneumatiky a kola: 245/35 ZR20; 8,5 J x 20
Zadní pneumatiky a kola: 295/35 ZR20; 10,5 J x 20
Poháněná kola: zadní
 
Spotřeba paliva
Kombinovaná spotřeba: se systémem HELE 11,6 l/100 km
 
Emise
Kombinovaný režim: 265 g CO2/km

Cena
192 123 € bez DPH v základní variantě
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Kontaktujte nás