2. března 2015
Automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku letos slaví sto let své existence a to je ideální příležitost si nenechat
Automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku letos slaví sto let své existence a to je ideální příležitost si nenechat ujít možnost shlédnout klenoty z Modeny. Od dnešního dne až do pátku 25. dubna je v NTM zpřístupněna mimořádná expozice vozů Maserati. Konkrétně jde o modely 6C-34, Maserati A6G 54 Coupé Allemano, Maserati 3500 GT a MC 12.
Panini muzeum
Rodina Panini vlastní největší ucelenou sbírku Maserati na světě, která je vystavena na rodinné biofarmě poblíž Modeny. Panini, který původně vydělal jmění na výrobě sportovních samolepek, získal s podporou továrny mnohé unikátní kousky. Zároveň úzce spolupracuje s automobilkou, které vozy zapůjčuje na řadu oficiálních akci.
Maserati 6C-34
Tento vůz je zapůjčen z Paninniho muzea v italské Modeně. Jedná se zcela výjimečný vůz. V letech 1934 - 1935 vyrobila továrna Maserati pouze sedm těchto čistě závodních vozů. Všechny byly určeny pro závody tehdejší mezinárodní ,,volné formule”, z kterých vznikla v roce 1950 již dnes všeobecně známá Formule 1. Tento vůz závodil také v Čechách. V roce 1934 se s tímto vozem zúčastnil 5. Velké ceny Masarykova okruhu v Brně slavný italský závodník Tazio Nuvolari.
Podvozkově vychází tento závodní vůz ze starší formule Maserati 8CM. Motoricky jde o šestiválec o objemu 3700 ccm a výkonu 270 koní při 5 300 otáčkách za minutu. To vše při váze 750 kg.
Motor: V6, 3 700 ccm
Výkon: 270 k při 5 300 ot./min.
Hmotnost: 750 kg
Maserati A6G 54 Coupé Allemano
Rovněž tento vůz je zapůjčen z Paninniho muzea v italské Modeně.
Dvoulitrový řadový šestiválec pochází z rukou legendárního konstruktéra Gioachima Colomba a Vittoria Bellantani. Celkový počet vyrobených vozů v letech 1954-1957 s karosérií od Carrozzeria Allemano bylo pouhých 20 vozů. Nelze se tedy divit, že tato karosářská varianta patří dnes na světových aukcích k vyhledávaným zlatým hřebům.
Motor: řadový šestiválec, 1 985 ccm
Výkon: 150 k při 6000 ot./min.
Maximální rychlost: 190-210 km/hod.
Hmotnost: 840 kg
Maserati 3500 GT
Tento vůz s řadovým šestiválcem se vyráběl v letech 1957-1964 v počtu 1972 kusů. Od roku 1962 se vůz dodával na přání se vstřikováním paliva pod označením GTI. Vozy měly čtyř nebo pětistupňovou manuální převodovkou, na přání mohl být vůz vybaven také automatem. Od roku 1959 měly vozy kotoučové brzdy.
Toto oblíbené kupé pro „velkou turistiku” vlastnilo mnoho slavných osobností - monacký princ Rainiera III, herec Alberto Sordi, Tonny Curtis, Rock Hudson a Anthony Quinn. O oblíbenosti tohoto vozu svědčí i velký počet karosářských variant z dílen Touring, Allemano, Frua, Boneschi, Moretti, Bertone, Vignale.
Motor: řadový šestiválec, 3 500 ccm
Výkon: 220-235 k při 5 500-5 800 ot./min.
Hmotnost: 1200-1300 kg
Maserati MC 12
Unikátní supersport nese designérský rukopis Giorgetta Giugiara, podvozek z Ferrari Enzo, pohání ho silný dvanáctiválec a bylo ho vyrobeno jen 50 kusů ve dvou sériích po 25 kusech v letech 2004 a 2005. V sériové verzi jde o typ roadster, tedy s pevnou odnímatelnou střechou a v České republice je jediný kus. Vzhledem k mimořádně malé sérii jde o nesmírně ceněný vůz mezi sběrateli na celém světě.
Vedle silniční verze vznikl i jeho závodní sourozenec, který počínaje rokem 2005 na dlouhých pět let ovládl závody sportovních vozů FIA GT.
Motor: V12, 5 998 ccm
Výkon: 630 K při 7 500 ot./min.
Zrychlení: 3,8 s na 100 km/hod.
Maximální rychlost: 330 Km/hod.
Hmotnost: 1336 kg