18. června 2015
Vítězná posádka z Barcelony se v desátém ročníku 24 hodin Dubaje rozhodně neztratila a po náročném závodě a nehodě
Vítězná posádka z Barcelony se v desátém ročníku 24 hodin Dubaje rozhodně neztratila a po náročném závodě a nehodě v tréninku dojel kvartet Jiří Písařík, Jaromír Jiří, Matteo Malucelli a Peter Kox na čtvrtém místě ve třídě Pro a šestém místě absolutně. Velké uznání a potlesk soupeřů i pořadatelů si český tým vysloužil za rychlou opravu těžce havarovaného vozu ve volném tréninku. Dubajský závod láká stále více a více posádek a jeho jubilejní desátý ročník na start přivedl bezmála stovku vozů, z toho skoro tři desítky byly vrcholné specifikace GT3. Mezi nimi nechybělo ani červené Ferrari českého týmu Scuderia Praha, ve kterém se střídalo stejné kvarteto jezdců jako ve vítězné Barceloně. Tentokráte však na mezinárodní posádku čekala daleko větší konkurence a také náročnější průběh celého týdny. Program ve středu odstartoval test a v něm se Ferrari s číslem čtyři pohybovalo mezi nejrychlejšími a povzbudivým faktem bylo i to, že všichni jezdci se dostali pod hranici 2:04, což je čas automaticky řadící do nejkvalitnější třídy celého startovního pole A6-Pro. Nadějný průběh dostal bohužel trhlinu hned v prvním čtvrtečním tréninku, který ukončila havárie. Ferrari při ní přišlo o celou přední část vozu a začínalo předními koly a čelním oknem. Naštěstí nedošlo k poškození šasi a tým Scuderia Praha opět předvedl, že není zvyklý se vzdávat bez boje. Pro většinu týmů by taková nehoda znamenala konec, pro tým Scuderia Praha to byla výzva. Koncert zlatých českých ručiček znamenal, že v pátek ráno byl vůz připravený na technickou přejímku a při tlačení vozu pitlane na technickou kontrolu si tým vysloužil i potlesk soupeřů a uznání organizátorů. Ti vzhledem k okolnostem umožnili start vozu, ačkoliv jezdci neodjeli povinná kvalifikační kola. Vzhledem k loňským výsledkům však jak jezdci, tak tým byli zárukou kvalitního výkonu a komisaři závodu akceptovali žádost týmu o povolení startu. Závod ukázal, že mechanici odvedli perfektní práci, vůz fungoval bez jediné chybičky a jezdci byli spokojeni i s jeho vyvážením. Závod rozjížděl z pitlane Kox a na konci úvodních dvou hodin už měl nadohled první desítku závodu. Následně se za volantem pravidelně střídali i jeho týmoví kolegové a vidina stupňů vítězů nebyla nereálná. Provoz na trati byl největším oříškem, na který doplatila řada soupeřů a bohužel malá kolize stála hodně času i červené Ferrari. Při předjíždění Lamborghini o kolo došlo k malému kontaktu, který bohužel ohnul spojovačky na pravé straně vozu. Následné opravy se rozvrhly do dvou částí, za ostrého provozu se měnila zadní spojovačka, která byla úplně prasklá a nebylo jiné volby, zatímco s přední se počkalo na kód 60 a zpomalení závodu, aby se minimalizovala ztráta. I tak ale tým přišel o více než deset kol a naděje na stupně vítězů klesla. Další průběh závodu už byl bezproblémový, vůz i jezdci fungovali bez chyb a odměnou jim byl návrat nejen do první desítky, ale nakonec se probojovali až na šesté místo absolutně a čtvrté ve třídě Pro. Jiří Písařík: „V prvé řadě velké díky týmu, že dokázal auto po nehodě v tréninku připravit na závod a navíc fungovalo perfektně. V závodě jsem se snažil najít dobrý rytmus a hodit za hlavu nehodu z volného tréninku. Provoz na trati byl místy šílený, hodně se muselo zvažovat riziko. Osobně mě hodně těší zlepšení v průběhu noci, v Barceloně jsem jel za tmy poprvé a trápil jsem se, tady už to bylo daleko lepší. Nejtěžší byl poslední stint do cíle, protože jsem cítil odpovědnost za celý tým, abychom dojeli do cíle. Nebylo už kam spěchat, ale v tom provozu nikdy nevíte a nakonec jsme získali ještě jedno místo. Odměnou byl fantastický pocit v cíli závodu, když vidíte šachovnicovou vlajku, je to něco neuvěřitelného.“ Jaromír Jiřík: „Do závodu jsme šli s cílem zabojovat o co nejlepší výsledek, proto jsme šli i do třídy Pro. Ani na chvíli jsme se nevzdávali, přestože po trénincích bylo na vážkách, zda se vůz do závodu opraví. Auto jelo jako hodinky a brzy jsme se dostali do první desítky, pak už byl postup pomalejší. Škoda kontaktu a následné opravy, jinak jsme mohli bojovat o poháry na stupních vítězů. Jízda byla hodně náročná zejména na koncentraci, při více než devadesáti autech na trati neustále někoho předjíždíte a ty rozdíly v rychlostech jsou velké.“ Matteo Malucelli: „Do každého závodu jdu s nejvyššími cíli a jsem přesvědčený, že i dnes jsme mohli pomýšlet na stupně vítězů. Bohužel při mém nočním stintu došlo ke kontaktu s Lamborghini, které poškodilo zavěšení na levé straně, a následná oprava stála hodně kol. Ani jsem ho původně v tom místě nechtěl předjíždět, ale on šel úplně ven a nechával mi tam místo. Tak jsem ho podjel a on bohužel do mě zatočil. Jinak vůz fungoval perfektně a patřili jsme mezi nejrychlejší na trati.“ Peter Kox: „Start závodu byl hodně těžký, byl jsem opatrný při předjíždění obrovského vláčku aut, ale zase jsem chtěl co nejrychleji dopředu. Celý závod jsme jeli naplno a bez chyb, po začátku víkendu je šesté místo absolutně a čtvrté ve třídě skvělým výsledkem. Na druhou stranu nebýt kontaktu s Lambem mohli jsme bojovat o stupně vítězů. Tým odvedl mega práci při opravě vozu po nehodě v tréninku.“ Ivo Horn, šéf týmu: „Celkově vzato je konečný výsledek velmi dobrý, je třeba smeknout před mechaniky, kteří měli dvě čtyřiadvacítky za sebou. Nejprve při opravě vozu a pak při samotném závodě, celý tým si zaslouží obrovskou pochvalu a obdiv. I přes start z konce startovního pole jsme měli v podvečer šanci pomýšlet na stupně vítězů, bohužel Mattea zavřelo Lambo a museli jsme měnit postupně spojovačky na zadním i předním pravém kole. Jinak závod probíhal hladce, někdy jsme vydělali a jindy prodělali na Code 60, ale to je i o štěstí. Všichni jezdci odjeli závod perfektně a jsem si jistý, že v dalších závodech sezóny budeme zase bojovat o pódiová umístění. Matteo s Peterem potvrdili, že patří k nejlepším jezdcům gétéček na světě a Jirka s Járou jim zdatně sekundovali. Velký dík patří společnosti Kessel racing dozorující aktivity Ferrari GT3, že na místě měli kontejner s množstvím náhradních dílů, což výrazně urychlilo a zjednodušilo samo o sobě náročnou opravu.“