3. června 2015

Pokračování nezastavitelné dynamiky roku 2014, který se stal pro Maserati nejúspěšnějším rokem stoleté historie
Pokračování nezastavitelné dynamiky roku 2014, který se stal pro Maserati nejúspěšnějším rokem stoleté historie této italské automobilky se znakem mytického trojzubce, se v letošním roce opět projeví na mezinárodním autosalonu v Detroitu. Do centra pozornosti se tentokrát dostane nejen italská výjimečnost sportovního výkonu, ale také prezentace světových prodejních výsledků za rok 2014. V roce 2014 prodala automobilka Maserati přibližně 36.500 vozů po celém světě, což představuje nárůst o 136% v porovnání s rokem 2013 a šestinásobné navýšení prodejů v porovnání s předchozím rokem 2012. Růstu bylo dosaženo na všech trzích kde automobilka působí. Hlavním tahounem úspěchu se stala modelová řada Ghibli, která je první řadou kategorie E této slavné automobilky. Pomyslnou špici prodejů pak následují modely Quattroporte, vlajková loď kategorie luxusních sedanů, a GrandTurismo společně s GranCabrio v kategorii sportovních vozů. Budeme-li hovořit v podrobnějších číslech, jednalo se konkrétně o 23.500 kusů Ghibli a 9.500 kusů Quattroporte, které automobilka dodala na světový trh. Celkové číslo světových prodejů pak ještě doplňuje 3.500 prodaných kusů modelů GranTurismo a GranCabrio. Na americkém trhu, který pro automobilku představuje ten nejvýznamnější, potvrdila svou exkluzivní pozici celkovým prodejem 14.690 kusů vozů Maserati. To představuje nárůst prodejů o 110% v porovnání s rokem předchozím. Tržby rostly především u verzí Ghibli a Qauttroporte vybavených 410 HP Twin Turbo motorem a u verze Q4 s pohonem všech kol. Druhým největším trhem je pro Maserati Čína, kde automobilka zabodovala s prodejem 9.400 kusů svých vozů a dosáhla tak nárůstu v porovnání s rokem 2013 o neuvěřitelných 148%. Tahounem prodejů se v Číně staly rovněž modely Qauttroporte a Ghibli ve verzích s 330HP Twin Turbo motorem a pohonem zadních kol. V Evropě se díky rozšířené ekonomické nestabilitě dařilo automobilce už o něco méně, ale i přesto zaznamenala pro ni neuvěřitelný nárůst prodejů na úrovni 153% v porovnání s loňským rokem. Nutno dodat, že je to v dnešní době v našich evropských podmínkách vskutku úctyhodný výkon. V Evropě prodala automobilka celkem 6.360 kusů svých vozů, nejvíce se zákazníci oblíbili opět modely Ghibli a Quattroporte s pohonem zadních kol a motorem 275HP V6 Turbo Diesel. Úspěchy automobilky v asijsko pacifickém regionu, tedy mimo Čínu, byly rovněž úctyhodné, prodalo se zde 4.000 kusů vozů Maserati což znamená nárůst o 206%. Na blízkém východě se pak prodalo 2.050 kusů těchto vozů což pro automobilku znamenalo nárůst prodejů o 144% v porovnání s loňským rokem.

Kontaktujte nás