12. května 2016

Za týden vypukne v Americe aukce, kde se bude dražit několik zajímavých Ferrari.
KISSIMMEE 2016
 
Aukce pořádaná americkou aukční síní Mecum Auctions se bude konat ve dnech 15. – 24. 1. 2016 na slunné Floridě.
 
Mezi hlavní hvězdy aukce spadá 6 Ferrari a několik dalších zajímavých automobilů.
 
Pojďme si představit těchto 6 kousků trochu blíže.


1) 1973 Ferrari 365 GTB/4 Daytona
Předpokládaná cena $750.000 - $900.000 
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-227327/0/1973-Ferrari-365-GTB/4-Daytona/
  • Ferrari představené v Paříži v roce 1968, bylo zcela jedinečné oproti předchozím Ferrari. Vizionářský design, který mu v Pininfarině vdechl Leonardo Fiovaranti a doladil jej samotný Sergio Pininfarina. Vyrobeno 1422 kusů v letech 1968 – 1973 (zahrnuje 122 Spyderů a 16 závodních verzí).
  • Výrobní číslo 16109 
  • Oceněno Ferrari Concours Platinum Award v roce 1998 
  • Zrenovováno v roce 1990 
  • Najeto 48.760 mil
  • Obsah 4,4 litru, objem 4390 ccm, motor DOHC 12V
  • 6 Weber karburátorů
  • 5 st. manuální převodovka 
  • Borrani chromová drátěná kola
  • Část soukromé sbírky od roku 1999

2) 1967 Ferrari 330 GTC
Předpokládaná cena $650.000 - $750.000
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-227329/0/1967-Ferrari-330-GTC/
  • Představeno na ženevském autosalonu v březnu 1966, nové Ferrari 330 GTC používá podvozek svého předchůdce Ferrari 275 GTB. Pininfarina opět zrodila geniální umělecký kousek spojením 500 Superfast vpředu a 275 GTS v zadní části. Toto Ferrari 330 GTC ztělesňuje všechny vynikající vlastnosti, které spatřily světlo světa, definuje automobilový styl a eleganci své doby.
  • Výrobní číslo 9955
  • 1 z 600 vyrobených kusů
  • Najeto 45.798 mil
  • Objem 3967 ccm, motor 12V
  • 3 Weber karburátory
  • 5 st. manuální převodovka
  • Borrani chromová drátěná kola
  • Před dvěmi lety nově čalouněný kožený interiér
 
3) 1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta 
Předpokládaná cena $2.650.000 - $3.500,000
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-235246/0/1967-Ferrari-275-GTB/4-Berlinetta/
  • V roce 1964 Ferrari představilo dva nové vozy 275 GTB a 275 GT Spyder na stejném podvozku. Poprvé bylo použito u vozu typu GT nezávislé zavěšení všech čtyř kol. Vůz navržený Pininfarinou a postavený Scagliettim. Sergio Pininfarina potvrdil, že on a jeho tým byli inspirováni vítězstvím GT ve Ferrari World Championship. Výsledkem přepracování podvozku bylo nezávislé zavěšení kol a přemístění převodovky. 275 GTB tak bylo nejen rychlejší než jeho předchůdci, ale také pohodlnější při extrémně vysokých rychlostech, pro které byl určen. Tento vůz, koupil v roce 1970 mechanik Ferrari pan Terry Myr. Vůz je v původním stavu, byl pouze jedenkrát lakován a to začátkem roku 1970. Původní je i kožený interiér. Ferrari tohoto kalibru, originality a vzácnosti jsou zřídka nabízeny k veřejnému prodeji. To činí z vozu velmi speciální investiční příležitost.
  • Výrobní číslo 10717
  • Najeto 15.000 km
  • Objem 3286 ccm, motor four-cam 12V
  • 6 Weber karburátorů
  • 5 st. manuální převodovka
 
4) 1974 Ferrari Dino 246 GTS 
Předpokládaná cena $400.000 - $500,000
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-227328/0/1974-Ferrari-Dino-246-GTS/5-Speed/
  • Enzo Ferrari dal v roce 1965 svolení s vývojem nového modelu a trval na tom, že se automobil bude jmenovat Dino spíše než Ferrari. Jeho argumentace je, že slabší Dino s motorem 6V bude pro zákazníky bezpečnější. Jméno převzal po jeho zesnulém synu Alfredovi, kterému přezdíval právě Dino. Pininfarina navrhla Dino 206 S prototyp založený na 206 SP, který se poprvé objevil v roce 1965 na pařížském autosalonu s motorem 6V uloženým podélně. Druhá 206 S, známá jako Dino Berlinetta GT, byla uvedena v roce 1966, opět s podélně uloženým 6V motorem, a v roce 1967 byla konečná verze prototypu 206 GT představená na výstavě v Turíně.  V roce 1969 Ferrari nahradilo 206 modelem 246 GT, který měl obsah 2,4l. Denis Jenkinson napsal: "Ze všech mid-motorových automobilů, v nichž jsem měl možnost jet, Dino je hlavou mezi rameny ostatních. Poté, co zažijete takovou jízdu, činí to všechny motory uložené vpředu či vzadu zastaralými."
  • Výrobní číslo 08252
  • 1 z 1274 kusů vyrobených mezi lety 1972 a 1974
  • Najeto 26.751 mil
  • Objem 2418 ccm, motor DOHC 6V
  • 5 st. manuální převodovka
  • Hliníková kola Campagnola

 5) 1973 Ferrari 365 GTB/4 Daytona 
Předpokládaná cena $700.000 - $850,000
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-236904/0/1973-Ferrari-365-GTB/4-Daytona/
  • Daytona v perfektním původním stavu. Nejlépe zobrazuje sportovní vozy své doby, se sportovním podvozkem, nezávislým zavěšením kol a motorem four-cam 12V. Daytona byla jednohlasně prohlášena motoristickým tiskem jako nejlepší sportovní vůz, jaký svět kdy viděl. Ferrari tím odpovědělo na výzvu Lamborghini Miura, kde veškeré pochybnosti museli jít stranou. Daytona překonala výkon Miury s vyšší maximální rychlostí (174 mph).
  • Výrobní číslo 19701
  • US verze
  • Najeto 17.360 mil
  • V letech 2013-2015 zrenovovány tlumiče Koni a zavěšení kol
 
6) 1986 Ferrari Testarossa 
Předpokládaná cena: Nezveřejněna
Více na: https://www.mecum.com/lot-detail/FL0116-229991/0/1986-Ferrari-Testarossa/5-Speed/
  • Ve slavném televizním seriálu Mimi Vice se v prvních dvou sériích a první epizodě třetí série objevuje černé Ferrari Daytona Spyder, které bylo ve skutečnosti replikou Corvetty a brzy se tak stalo terčem žaloby podané Ferrari proti producentovi Universal Studios. Legenda praví, že spor vyřešili následovně. Universal souhlasil, že si vezme pro natáčení dvě černé Testarossy a černá Daytona zmizí z obrazovky po výbuchu rakety. Daytona byla okamžitě nahrazena Ferrari Testarossa, kterou přelakovali z původní metalické černé do bílé barvy. Tato „Miami Vice“ Testarossa, zůstává ikonou jednoho z nejvlivnějších televizních seriálů všech dob. Poté, co natáčení skončilo, byl vůz uskladněn od roku 1990 do roku 2015.
  • Výrobní číslo 63631
  • Najeto 16.124 mil
  • Obsah 4.9l, motor 12V
  • 5 st. manuální převodovka
  • Po servisu motoru, vč. faktury ($8.000)
  • Provedení Monospecchio
  • Certifikováno Ferrari Severní Amerika
  • Certifikát původu Ferrari Classiche Itálie

Kateřina Trnková
Oldtimer Specialist

Scuderia Praha
Official Ferrari and Maserati dealer
Čistovická 1707/98, 163 00  Praha 17, CZ  
mobile: +420 724 333 251
e-mail: KTrnkova@scuderiapraha.cz   
www.ScuderiaPraha.cz




Zdroj: mecum.com
Foto 0 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6
Zobrazit další fotky
Foto 7 Foto 8 Foto 9 Foto 10 Foto 11

Kontaktujte nás