12. května 2016

Vůz s jedinečnou historií, který bude součástí očekávané aukce.
Ferrari 500 Mondial
 
Mezi závodní čtyřválce padesátých let patřily Ferrari 625 TF a 735 S. V letech 1953 – 1955 se k nim připojilo Ferrari 500 Mondial s řadovým čtyřválcovým motorem Barchetta, kterých bylo vyrobeno celkem 31 kusů. Jedním z nich byl blankytně modrý Mondial z roku 1955 s karoserií navrženou společností Carrozzeria Scaglietti of Modena. Díky tomuto počinu později Scaglietti navrhoval karoserie pro tak měř všechna závodní Ferrari padesátých let.
 
10.12. 2015 v New Yorku proběhne jedna z nejočekávanějších aukcí letošního roku, o které jsme vás již informovali. Driven by Disruption pořádanou aukční síní RM Sotheby´s. Bude zde veřejně dražen jeden z nejcennějších vozů historie Ferrari 290MM z roku 1956. Vůz, ceněný pro svou unikátnost zejména proto, že jej řídil Juan Manuel Fangio a neméně známý Phill Hill. Tento model existuje v pouhých 4 kusech. Dražený kus, za svou téměř šedesátiletou historii, nebyl nikdy nabouraný, ačkoli se účastnil hned několika závodů Mile Miglia, Nürburgringu nebo Buenos Aires. Odhadovaná cena dosahuje astronomické výše mezi 25 a 30 milionů dolarů, což je v přepočtu na naši měnu okolo 750 milionů korun českých.
 
Dražit se zde bude i Ferrari 500 Mondial, velice výjimečný vůz, který byl perfektně zakonzervován. Pravděpodobně se jedná o jeden z nejoriginálnějších Ferrari Barchetta v historii certifikovaný Ferrari Classiche. Tento má navíc za svou bohatou závodní kariéru nenabyl žádných šrámů a je nabízen v té nejvyšší kvalitě, aniž by kdy prošel restaurací. Taktéž je původní i jedinečná barva French Blu. Odhadovaná cena je 5 – 7 milionů dolarů.
 
Název Ferrari 500 Mondial byl odvozený od výtlaku jednotlivých válců motoru, čítající 500 centimetrů krychlových na jeden válec. Jedná se o řadový čtyřválec s obsahem dvou litrů. Vůz je osazen dvěma karburátory Weber 40 DCOA/3, manuální pětistupňovou převodovkou. Má nezávislé zavěšení předních kol, bubnové brzdy na všech kolech a ocelový trubkový podvozek.
 
V roce 1965 byl vůz vystaven v muzeu Autodromu v Monze. Tam vůz nalakovali na tradiční červenou barvu, tu pak s tou nejvyšší péčí nechal odstranit nový majitel, známý sběratel, Pierre Mellinger v italské Padově a navrátil tak vozu zpět barvu French Blu. Proces trval skoro 3 měsíce. Po odkrytí modrého laku byl vůz pro ještě lepší dochování barvy přelakován čirým lakem.
 
Mellinger s vozem jezdil po výstavách po celém světě, v roce 2010 byl na Unique Special Ones Concours d´Elegance velebený za svou výjimečnou originalitu. O dva roky později na výstavě Salon Privé Concours d´Elegance získal prestižní ocenění Grand Turismo Trophy.
 
 
Kateřina Trnková
Oldtimer Specialist

Scuderia Praha
Official Ferrari and Maserati dealer
Čistovická 1707/98, 163 00  Praha 17, CZ  
mobile: +420 724 333 251
e-mail: KTrnkova@scuderiapraha.cz   
www.ScuderiaPraha.cz

 
Zdroj: classicdriver.com; rmsothebys.com; petrolicious.com

Kontaktujte nás