12. května 2016

Přemýšlíte, že budete investovat a pořád se rozhodujete, do čeho? Inspirujte se..
Investoři budou volit: automobily, nebo akcie od Ferrari?

S chystaným vstupem Ferrari na burzu se množí úvahy o smysluplnosti investice. Zájem o akcie je vysoký.

Fiat Chrysler, majitel automobilky Ferrari, se chystá nabídnout devět procent akcií výrobce sportovních vozů při ceně mezi 48 a 52 dolary za akcii. Očekává, že vstup na americkou burzu NYSE jeho rodinné stříbro ocení na téměř 10 miliard dolarů. Akcie se budou obchodovat pod označením „race“, tedy závod či závodit.

Analytici: automobil je lepší
Analytici si od akcií příliš neslibují. Řada z nich říká, že koupě správného modelu se vzpínajícím se koněm na kapotě je podstatně lepší investicí než přímo akcie samé. Například model Testarossa z 80. let minulého století přinesl investorům zhodnocení, které akcie jen těžko překonají.

Ceny veteránů značky Ferrari jsou od roku 2006 sedmkrát vyšší. Vyplývá to z údajů z indexu Hagerty Price Guide.

Ceny nespadnou
Zmiňovaná Testarossa za poslední rok podražila na dvojnásobek. „Ceny možná tímto tempem neporostou stále, ale určitě nespadnou, protože se jedná o nenahraditelné aktivum,“ řekl Bloombergu Rob Johnson, šéf britské společnosti Classic & Sports Finance, která na vozy Ferrari a podobné značky půjčuje klientům peníze.

Investor Kubát: Testarossa za rok zdražila na trojnásobek
Největší zájem o modely z osmdesátých let potvrzuje i Zdeněk Kubát z Penta Investments. A výnos jim přisuzuje ještě vyšší. „Jde třeba o modely typu Testarossa. Rok zpátky se dala koupit za 40 tisíc eur, dneska ji pod sto dvacet nedostanete,“ popisuje pro MF DNES investiční šéf Penty, který je sám velkým milovníkem rychlých aut.

Kubát společně se spolumajitelem Penty Markem Dospivou od začátku roku ovládá společnost Scuderia, autorizovaného prodejce vozů Ferrari a Maserati v Česku. A i Kubát sám kouzlu starších vozů z Maranella nedávno podlehl. „Chci být trochu investičně racionální, tak jsem si před rokem pořídil Ferrari 512 BBI z roku 1983 a musím to zaklepat, jsem na něm krásně v plusu,“ říká Kubát.
Potenciál byznysu podle něj souvisí zejména s rozvojem investic do veteránů. „Tento trh v posledním roce zažívá naprosté šílenství, není výjimkou, že některé modely šly na čtyřnásobnou cenu jen za poslední rok,“ uzavírá.


Kateřina Trnková
Oldtimer Specialist

Scuderia Praha
Official Ferrari and Maserati dealer
Čistovická 1707/98, 163 00  Praha 17, CZ  
mobile: +420 724 333 251
e-mail: KTrnkova@scuderiapraha.cz   
www.ScuderiaPraha.cz


Zdroj: e15.cz; ekonomika.idnes.cz

Kontaktujte nás